י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החשש מממשלת שמאל

מה הבטיח? יו"ר 'נעם' נפגש עם הרב הראשי לישראל

בעוד הפלונטר הפוליטי טרם נפתר, נציג 'נעם' וחבר הכנסת מטעם 'הציונות הדתית' נועד היום עם הרה"ר לישראל הרב דוד לאו, ואמר: "מסרתי לו שאני מוכן ומוזמן להיות שליחם של הרבנים הראשיים" | "אעשה הכול כדי לחזק את הרבנות בנושא הגיור והכותל"

מה הבטיח? יו"ר 'נעם' נפגש עם הרב הראשי לישראל
אבי מעוז צילום: Olivier Fitousi/Flash90

בעוד קיים חשש כי יתקיימו רפורמות בנושאי דת ומדינה בממשלה של גוש השינוי, ל'בחדרי חרדים' נודע כי היום (חמישי) נועדו לפגישה יו"ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית חה"כ אבי מעוז, והרב הראשי לישראל הרה"ג דוד לאו כדי ודנו בין היתר בענייני השעה.

"מסרתי לו שאני מוכן ומוזמן להיות שליחם של הרבנים הראשיים, ושליחה של הרבנות הראשית", מסר מעוז ביציאה מהשיחה וציין, "למען כל מה שהרבנות הראשית צריכה על מנת לקדם את היותה הפוסקת הבלעדית בהלכות היהדות והתורה במדינת ישראל".

יו"ר 'נעם' סיפר: "הבטחתי לרב הראשי שאני אעשה כל שביכולתי לחזק את הרבנות הראשית, הן בנושא הגיור, הן בנושא הכותל המערבי לכל אורכו שמנהגי התפילה במקום יהיו רק ע"פ פסיקת הרבנות הראשית".

ח"כ אבי מעוז והגר"ד לאו

"וכן בנושא איסור עליית יהודים להר הבית כפי פסיקת הרבנות הראשית, ובכל נושא שאתבקש בידי הרבניים הראשיים, אהיה שליח שלהם", הוסיף.

כזכור ח"כ מעוז הגיש את הצעת החוק הראשונה שלו כי על בתיקון של חוק המקומות הקדושים, בכך שמעמדה של הרבנות הראשית לישראל ומעמדם של הרבניים הראשיים לישראל יעוגן בחוק.

על פי הצעת החוק יתבצעו שני שינויים, התיקון הראשון הוא תיקון סעיף 2 בחוק, והוספת סעיף קטן שיגדיר כי "לעניין הוראות סעיף זה, "חילול" – התנהגות העומדת בניגוד להנחיות הרבנות הראשית ולפסיקותיה".

משמעות הדבר כי כל המבקרים במקומות הקדושים יהיו מחויבים לנהוג במקומות הקדושים על פי מנהגי ישראל, זאת בניגוד לפרשנות החדשה שנתן בג''ץ לחוק, לפיה הוא המוסמך לקבוע מה מותר ומה אסור לנהוג במקומות הקדושים.

התיקון הנוסף בהצעת החוק, הוא תיקון סעיף 4 לחוק, כך שייכתב כי "שר הדתות ממונה על ביצוע חוק זה, והוא רשאי, לאחר התייעצות עם הרבנים הראשיים לישראל או עם נציגים של בני הדתות הנוגעות בדבר לעניין מקומות הקדושים לבני דתות אלו או לפי הצעתם ובהסכמת שר המשפטים, להתקין תקנות בכל הנוגע לביצועו".

משמעות התיקון כי מי שמייצגים ע"פ החוק את המקומות הקדושים בישראל, ואשר עימם צריך השר להתייעץ בעניין תקנת תקנות הם הרבנים הראשיים לישראל ולא נציגים אחרים.

הרב דוד לאו הרב הראשי לישראל מפלגת נעם אבי מעוז הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד