כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נערך לסיום תפקידו?

נתניהו מבקש להגדיל את האבטחה לראשי ממשלה לשעבר

לקראת פקיעת המנדט שלו, ועדת השרים לענייני שב"כ תתכנס להכפלת תקופת השנים שבהם מאובטחים ראשי ממשלה לשעבר - לאחר בקשה של לשכת נתניהו, זאת על רקע הסיכוי כי יסיים את תפקידו כבר בימים הקרובים | תגובת משרד ראש הממשלה: "לנתניהו אין שום קשר להחלטות בנושא אבטחה"

נתניהו מבקש להגדיל את האבטחה לראשי ממשלה לשעבר
בנימין נתניהו בצפון צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעוד הוא מנסה בכל זאת להרכיב קואליציה בימים הספורים שנותרו לו, הערב (חמישי) דווח כי לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו העבירה דרישה לפיה תקופת האבטחה לראשי ממשלה לשעבר תוכפל.

על פי הפרסום ב'חדשות 12', בשבוע הבא תתכנס ועדת השרים לענייני שב"כ בראשות שר המודיעין אלי כהן מ'הליכוד', זאת בעקבות פעילותה של לשכת ראש הממשלה, ושם יחליטו האם להכפיל את תקופת הזמן של האבטחה לראשי ממשלה מ-10 שנה, ל-20 שנה.

מקורביו של נתניהו טוענים כי בסופו של דבר אף ראש ממשלה לשעבר לא אובטח בחייו לתקופה של פחות מ-20 שנה, כך גם ראש הממשלה והרמטכ"ל לשעבר אהוד ברק שעדיין מאובטח, למרות שסיים את כהונתו לפני עשרים שנה.

בנוסף יטענו כי חברי ועדת צ'חנובר המליצו בעבר כי ראשי ממשלה לשעבר זכאים לאבטחה של 10 שנים וקיימת אפשרות להאריך את תקופת האבטחה ב-5 שנים - ואז בעוד 5 שנים נוספות.

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "לראש הממשלה אין שום קשר להחלטות בנושא אבטחה והן נקבעות על ידי גורמי השב"כ והביטחון בלבד. ראשי ממשלה לשעבר כבר אובטחו ומאובטחים גם כיום למעלה מ-20 שנה".

אבטחת אישים ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד