י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מפולת אנשים"

הרוגים ופצועים: כך אירע האסון המחריד במירון

אסון בלתי נתפס: מספר רב של הרוגים ולמעלה ממאה פצועים בעיצומן של חגיגות לג' בעומר במירון | בניגוד לדיווחים על קריסת טריבונה, עד ראיה מספר על דוחק עצום באחד המורדות מתחת לאוהל של הכנסת האורחים, מה שהוביל לאסון הכבד

הרוגים ופצועים: כך אירע האסון המחריד במירון
האסון במירון - ל"ג בעומר תשפ"א צילום: האסון במירון - ל"ג בעומר תשפ"א

אירוע קשה במירון: מספר רב של הרוגים ולמעלה ממאה וחמישים פצועים בהם עשרות במצב אנוש כתוצאה מדוחק אדיר במהלך ההדלקה של האדמו"ר מתולדות אהרון במירון.

עד ראייה סיפר כי בשונה מהדיווחים הראשוניים לא הייתה קריסה של טריבונה. "בוא נעשה כאן סדר - לא קרס כאן שום דבר", הוא אמר. "מעל האוהל של הכנסת אורחים וצמוד לבנין של הרשב"י, יש מעבר שעובר עד המדרגות ומתחת לאוהל של הכנסת אורחים".

חשוב: ישנה קריסה טלפונית בהר ולמרבית מהנוכחים אין קליטה. במידה וניסיתם ליצור קשר עם בן משפחה והוא לא עונה, אין צורך להבהל.

"ובמעבר הזה נהיה צוואר בקבוק של אנשים", אמר והמשיך, "אנשים נדחסו ונדחסו ואז היה קריסה וקרסו אחד על השני. לא היה לי מצפון להוציא את הטלפון ולצלם, אבל אני לא יכול לתאר לכם איך זה היה נראה".

"הם שכבו אנשים אחד על השני בערימות. זה לא יאומן מה שהלך פה", תיאר עד הראייה.

מני גירא שוורץ דיווח כי האירוע התרחש ב"רחבת תולדות אהרן שממוקמת מאחורי מבנה קבר רבי שמעון בר יוחאי. התקבצו בה הערב אלפים רבים. לפני 3 שנים נעשו עבודות תשתית וסללו דרך, שיורדת למפלס תחתון יותר, ועוקפת מלמטה ומשמאל (בצד הוואדי) את מבנה הציון. את קצה הדרך הזו, שכאמור נמצאת במורד, חסמה קבוצת שוטרים (יש תיעוד) לא ברור למה, יתכן בצדק".

לדבריו, "החסימה הזו, גרמה לדוחס ודוחק, עוד ועוד אנשים שרצו לצאת מהרחבה הדחוסה הצטרפו אל הדרך הזו, שלפי עדויות אף היתה רטובה. וכאן אירע האסון. מאות וכנראה אלפי אנשים בלחץ, על דרך במורד ללא מוצא, ללא יכולת לנוע אחור".

בעקבות האירוע משרד התחבורה מעדכן כי כל האוטובוסים והרכבות שבדרך למירון שבים חזרה והאירוע הסתיים. עשרות אוטובוסים בדרכם להר לאסוף את השוהים. ממשטרת ישראל ביקשו מכלל הציבור הנמצא בהר מירון להגיע לתחנות ההסעה והחניונים על מנת שניתן יהיה לפנות את כלל המבקרים. "אנו מבקשים מכל המבקרים הנמצאים בדרכם להר מירון לשוב על עקבותיהם, הכניסות להר נסגרו ולא תתאפשר הגעת מבקרים", נמסר מהמשטרה.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד