א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
"ילדים התעלפו לנו בידיים"

עד לתופת: "שכבו לי גופות מתחת לרגליים"

"ראיתי אנשים שנעשים כחולים ואז אבד להם הצבע מהפנים": מרגע לרגע מתבררת הזוועה ומספר ההרוגים והפצועים ממשיך לעלות • הניצולים מהתופת מעידים: "אנשים התחננו, בכו, צעקו שהולכים למות, שאין להם אוויר"

עד לתופת: "שכבו לי גופות מתחת לרגליים"
האסון במירון צילום: David Cohen/Flash90

"שכבו לי גופות מתחת לרגליים, אי אפשר לתאר במילים את מה שהיה פה", כך העיד אחד מהניצולים מהאירוע הקשה בראיון לחדשות 12. "ראיתי אנשים שנעשים כחולים ואז אבד להם הצבע מהפנים".

עד כה דווח על 38 הורגים ולמעלה מ-103 פצועים בדרגות פציעה קשות. ניצול נוסף סיפר כי "עמדתי מטר מהמקום שבו התרחש האסון, ראיתי אנשים נמחצים מול העיניים אני לא מפסיק לרעוד".

אחד מאנשי ההצלה סיפר כי "זה היה האירוע הקשה ביותר שחוויתי. פשוט רצנו מהחייאה להחייאה. עזבנו גופה ורצנו לשנייה. אני לא זוכר אירוע קשה כזה, אנשי ההצלה התפרקו תוך כדי טיפול בפצועים". דביר, בן 25 שנפצע באירוע סיפר ל'גל"צ': "מסות של אנשים נדחקו באותה הפינה ונוצרה מערבולת. היו שם מדרגות והשורה הראשונה נפלה ונפצעה הכי קשה - השנייה בעקבותיהם. הייתי בשורה השנייה והרגשתי שאני עומד למות".

עד ראייה מבית שמש שהיה בזמן האסון וניצל בנס סיפר בראיון לגיא ורון כי "במעבר המדובר הייתה כל הזמן זרימה של אנשים והכל עבר חלק, פתאום נהיה שם דוחס עצום. הרמתי את הראש וראיתי 3 שוטרות ו-2 שוטרים שפשוט עומדים ועוצרים את האנשים שלא יעברו. אנשים התחננו, בכו, צעקו שהולכים למות, שאין להם אוויר, הם לא שחררו את המחסום. ילדים התעלפו לנו שם בידיים. כשהם כבר שחררו, כולם קרסו אחד על השני".

גם חבר הכנסת איתמר בן גביר שניצל בנס סיפר על מה שעבר. בהודעה ששיגר שעות לאחר האסון, שיחזר כי "במשך שעה סיירתי במקום בשלב מסוים שני שוטרים הצליחו להוציא אותי ואת העוזרים שלי בדוחק רב ומספר דקות לאחר מכן התרחש האסון".

אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד