י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תופעה מתרחבת

חשש לגל פשע לאחר פרישתם של מעל 200 שוטרים

העיר סיאטל בארה"ב בצרות: 20% מכוח המשטרה התפטרו ב-16 החודשים האחרונים בגלל "אווירה נגד שוטרים" בעיר הדמוקרטית | התופעה הולכת ומתרחבת לערים נוספות ברחבי ארצות הברית והחשש מפני גל פשע שירים ראש בחסות חוסר כוח האדם

חשש לגל פשע לאחר פרישתם של מעל 200 שוטרים
שוטרים בפעולה. אילוסטרציה צילום: unsplash

למעלה מ-200 שוטרי משטרת סיאטל עזבו את עבודתם במשך השנה האחרונה, על רקע חודשים של הפגנות המוניות בעיר בגלל טענות לעוול גזעני מצידם של השוטרים.

השוטרים המתפטרים מכנים את המצב 'אווירה נגד משטרה' בסיאטל, בגלל המדיניות של מועצת העיר וחילוקי דעות עם הנהגת המשטרה. מפקד המשטרה אדריאן דיאז אמר לתקשורת כי המחלקה עומדת בפני משבר כוח אדם.

דיאז אמר כי 180 שוטרים עזבו בשנה שעברה, ועוד 66 עד כה בשנת 2021, והוסיף כי מספר השוטרים שנותרו במחלקה נמצא "בשפל שיא". הוא אמר "יש לי כ-1,080 שוטרים הניתנים לפריסה ברחובות בסיאטל, זה הנמוך ביותר שראיתי במחלקה שלנו, אני רואה שהשנה יעזבו כמות משמעותית נוספת של אנשים". כלומר, כ-20% מהשוטרים עזבו מאז תחילת 2020.

דיאז אמר כי 1,400 זה המספר האידיאלי של שוטרים - כולל מגויסים חדשים למשטרה שמסיירים בעיר, אך בעיר עצמה פרוסים כ-1080 בלבד. חלק מהשוטרים עזבו - פרשו מוקדם מהשירות, ואילו אחרים עזבו למשרות שיטור בערים שונות או בתפקידים במגזר הפרטי. "השנאה המופנית כלפי השוטרים על ידי מנהיגי עירנו, פעילים חברתיים, ואזרחי סיאטל אינה מוצדקת ובלתי מקובלת", כתב אחד השוטרים שפרש לאחר שירות של למעלה מ-20 שנה, והוסיף "העיר סיאטל כבר לא ראויה לשירותי אכיפת החוק שלי, הגיע הזמן שאפרוש ואברח מהעיר הכושלת הזו".

מועצת העיר סיאטל הצביעה להגדיל את תקציב המשטרה בכ-17 אחוזים בשנת 2021. אך הדבר לא סיפק את השוטרים שמרגישים שאין להם גיבוי. ערים אחרות, כמו ניו יורק, שחוו הפגנות המוניות נגד אכזריות המשטרה בשנה האחרונה, מתמודדים עם כמויות גדולות של שוטרים שעוזבים, כך דיווחה רשת 'פוקס ניוז'.

סיאטל פרישת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד