ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
לא נכנע ולא נשבר

נבלני התייצב בבית המשפט והטיח האשמות בפוטין

לראשונה מאז מעצרו, התייצב אלכסיי נבלני, פעיל האופוזיציה ברוסיה בבית המשפט והטיח האשמות בנשיא המכהן ולדימיר פוטין ללא חת ומורא | הוא סיפר כי ירד למשקל 72 ק"ג בכלא כפי ששקל בהיותו ילד בביה"ס

נבלני התייצב בבית המשפט והטיח האשמות בפוטין
אלכסיי נבלני צילום: מתוך האינסטגרם שלו

אלכסיי נבלני התייצב בבית המשפט והאשים את ולדימיר פוטין בניסיון "לשלוט ברוסיה לנצח" ודואג רק ל"היאחזות בשלטון". זוהי הופעתו הפומבית הראשונה של הפוליטיקאי מהאופוזיציה, מאז שהחל תקופת מאסר בת 2.5 שנים, שנראית כעונש על ביקורתו העזה כלפי הקרמלין. נבלני דיבר באמצעות וידאו לאחר שביתת רעב במשך 24 יום, בגלל חוסר הטיפול בו.

נבלני אמר כי "הנשיא פוטין הוא מלך ללא כלום, שודד את העם ומונע עתיד טוב לרוסים, פוטין הפכך את הרוסים לעבדים". השופט גם דחה את ערעורו של נבלני על קנס שהוטל עליו בגין השמצת חייל שנלחם במלחמת העולם השנייה. נבלני אמר כי משקלו בכלא צנח ל-72 ק"ג, זהה למשקלו בבית הספר.

לקראת פסק הדין בנוגע לתנועה של נבלני, אמר יד ימינו ליאוניד וולקוב, כי "עשרות מטות של נבלני מתפרקים כדי להגן על הצוות והתומכים מפני העמדה לדין". המשרדים הוקמו בשנת 2017 לקראת ניסיונו של נבלני לאתגר את ולדימיר פוטין בבחירות לנשיאות רוסיה, ונאסר עליו אפילו להצטרף למירוץ. ביום שני השעה התובע במוסקבה את כל פעילות המשרדים, עד להחלטת בית המשפט.

יד ימינו של נבלני אמר עוד: "אין שום דרך שנוכל להמשיך ולפעול במדינה", הפעיל הוסיף כי חוקי המדינה יכולים להביא לעונש של עד 10 שנות מאסר אם המשרדים לא ייסגר.

אירינה פטיאנובה, שניהלה את המטה של נבלני בסנט פטרסבורג עד יום שני, מדגישה כי היא ניתקה כעת את כל הקשרים עם הארגון, מחשש שתיעצר. "מאז ינואר אני לא חושבת שלא היה יום רגוע אחד שלא דאגתי לדפיקה בדלת שלי, או לתיק פלילי כלשהו", אמרה אירינה.

ולדימיר פוטין אלכסיי נבלני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד