י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בהוראת היועמ"ש

חקירת האירוע הטרגי תועבר למח"ש

שעות לאחר שהודיעו במשטרת ישראל כי פתחו בחקירת האסון הנורא במירון, לאור הודעת היועמ"ש ועמדת משטרת ישראל, החקירה בעניין תעבור למח"ש

חקירת האירוע הטרגי תועבר למח"ש
הכניסה למח"ש. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאור בקשת משטרת ישראל, בדיקת האירוע הטרגי במירון תועבר למח"ש ולא תשאר בידי המחוז הצפוני של המשטרה.

היום (שישי) בשעות הבוקר פנה ר' אח"מ ניצב יגאל בן שלום ליועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, בבקשה לבחון את העברת הבדיקה של האירוע הטרגי במתחם ההילולה במירון למחלקה לחקירות שוטרים, שהינה גוף חיצוני שנמנה על משרד המשפטים ואינו קשור למשטרת ישראל.

לפני זמן קצר הודיעו כי קיבלו את עמדת משטרת ישראל ובדיקת האירוע בכל הנוגע לתפקודם של השוטרים, תועבר למח"ש. ממשטרת ישראל נמסר כי היא תסייע למח"ש ככל שתדרש.

נציין כי שעות לאחר אסון מירון תשפ״א, מפקד מרחב צפון במשטרת ישראל, ניצב שמעון לביא, הודיע כי המשטרה החלה בפעולות חקירה בזירת האסון הנוראי, תוך שהוא קורא לציבור שלא להגיע להר מירון.

בהודעה שיצאה מטעם היועץ המשפטי לממשלה נכתב: ":נבקש לעדכן כי בתום התייעצות דחופה שהתקיימה מוקדם יותר הבוקר בראשות היועץ המשפטי לממשלה עם מ"מ פרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, ומנהלת המחלקה לחקירות שוטרים, הוחלט כי מח"ש תתחיל מיידית בבדיקה על מנת לברר האם עולים חשדות לפלילים מצד שוטרים במסגרת אירוע האסון במירון.
בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה הנחה כי משטרת ישראל לא תגבה בשלב זה עדויות משוטרים המעורבים באירוע, במסגרת חקירת המשטרה שכבר נפתחה".

מחש משטרת ישראל אסון מירון תשפ"א אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד