י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מאות אנשים צרחו"

ברחבי העולם דיווחו בהרחבה על האסון במירון

כלי תקשורת ברחבי העולם דיווחו על האסון הנורא במירון: "שמעתי מאות צועקים 'אני לא יכול לנשום'" | "חשבנו שאולי יש התראה על פצצה בגלל חבילה חשודה. איש לא העלה על דעתו שזה יכול לקרות כאן"

ברחבי העולם דיווחו בהרחבה על האסון במירון
האסון במירון צילום: אבי גדלוביץ'

כלי תקשורת ברחבי העולם דיווחו בהרחבה על האסון הקשה שהתרחש הלילה (חמישי) במירון בו מצאו את מותם 45 משתתפים בהילולת רבי שמעון בר יוחאי.

ה'ניו יורק טיימס' מהעיתונים הגדולים והמשפיעים בעולם ציטט את אחד הפצועים, חיים ורטהיימר, שאמר כי המדרון הפך חלקלק ממים שנשפכו וממיץ ענבים. "מסיבה כלשהי היה לחץ פתאומי בשלב מסוים ואנשים הפסיקו ללכת, אבל אנשים רבים אחרים המשיכו לרדת", אמר ורטהיימר כשהוא מדבר ממיטת בית החולים שלו בעיר הקדושה צפת. "אנשים לא נשמו. אני זוכר מאות אנשים שצרחו 'אני לא יכול לנשום'", את הדברים אמר ורטהיימר במקור לאתר Ynet.

'הגארדיאן' הבריטי ציטט את אלי ביר יו"ר איחוד הצלה. "ילדים היו בין ההרוגים, למרבה הצער מצאנו שם ילדים שנרמסו וביצענו החייאה. הצלחנו להציל כמה מהם".

אתרי חדשות וסוכנויות ידיעות בשלל שפות זרות דיווחו כי "ניתנה הרשאה ל-10,000 איש להשתתף באירוע הגדול ביותר שנערך בישראל מאז תחילת מגיפת הקורונה בשנה שעברה, אולם מספר המשתתפים בהר מירון נאמד בכמות גדולה פי 10", לא ברור מהיכן הם הביאו את הנתונים הללו.

'הגארדיאן' ציטט את אחד החוגגים. "חשבנו שאולי יש התראה על פצצה בגלל חבילה חשודה. איש לא העלה על דעתו שזה יכול לקרות כאן. השמחה הפכה לאבל, אור גדול הפך לחושך עמוק".

ה'וושינגטון פוסט' דיווח כי "ראש הממשלה (נתניהו) הגיע למקום ביום שישי בבוקר במסוק. ועל רקע שאלות לגבי בטיחות באירוע השנתי, שהיה ידוע בעבר כצפוף, חלק מהקהל צרחו והשליכו בקבוקים לכיוונו".

ה'וושינגטון פוסט' מצטט בחור מחסידות תולדות אברהם יצחק העונה לשם מאיר, "התלמיד ישיבה בן 17 מתולדות אברהם, היה בין הקרובים ביותר למדורה ביום חמישי בערב באזור הרקדנים. כמו רוב החרדים שהתראיינו לעיתון הזה, הוא סירב להיות מזוהה על ידי שם משפחתו, והוא העביר את דבריו באמצעות חבר, כדי להימנע מלדבר ישירות עם כתבת שאינה בת משפחתו", הסביר העיתון.

"לא פחדתי" אמר מאיר. "יש לנו אמונה שכל מה שקורה, קורה לטובתנו" צוטט הצעיר החסידי. ה'וושינגטון פוסט' ציין כי "היו שחשבו שמתחם הקבר שנמצא בסמוך לגבולות השנויים במחלוקת עם סוריה ולבנון, היה תחת מתקפת פצצה או טיל".

וושינגטון פוסט גרדיאן אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד