י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האסון הכבד במירון

מזכיר המדינה, מלך ירדן ואבו מאזן שלחו תנחומים למשפחות

מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, התקשר ביום שישי לשר החוץ, גבי אשכנזי, והביע תנחומים על האסון בהר מירון | גם מלך ירדן ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שיגרו ניחומים למשפחות

מזכיר המדינה, מלך ירדן ואבו מאזן שלחו תנחומים למשפחות
אנתוני בלינקן צילום: דוברות הבית הלבן

שר החוץ, גבי אשכנזי, שוחח עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, אשר התקשר אליו למסור את תנחומיה של ארה"ב והשתתפותה בצערה עם מדינת ישראל, בעקבות האסון הנורא בהר מירון.

שר החוץ אשכנזי הודה לעמיתו וציין בפניו כי ישראל פועלת לסייע למשפחות ההרוגים בעלי האזרחות האמריקאית ודואגים להבאת המשפחות לישראל בהקדם האפשרי. עוד סיפר שר החוץ למזכיר המדינה כי משעות הבוקר הגיעו אליו ולמשרד החוץ עשרות הודעות תנחומים, וכי הבעת סולידאריות זו עם העם הישראלי מעודדת ומחממת את הלב.

בעקבות החלטת הממשלה על יום אבל לאומי, יורדו דגלי המדינה לחצי התורן ב-107 נציגויות ישראל ובמגורי ראשי הנציגויות ברחבי העולם החל מהיום ועד יום ב׳ ה-3 למאי.

ספר תנחומים יפתח במשרד החוץ ביום ב׳ 3/5 וספר תנחומים וירטואלי ייפתח לטובת הודעות תנחומים מהעולם.

הקונסוליה הישראלית בניו יורק עומדת בקשר עם נציגי משפחותיהם של 4 מהרוגי האסון, והשגרירות בארגנטינה בקשר עם משפחה אחת. הנציגויות מסייעות לבני המשפחה המעוניינים להגיע לארץ ללוויות יקיריהם.

גם ‏מלך ירדן התקשר להביע תנחומים על האסון במירון שהסתיים עם 45 הרוגים ומעל מאה פצועים. מלך ירדן התקשר לנשיא רובי ריבלין, והביע תנחומים על האסון במירון.

יו"ר הרשות הפלסטינית שיגר אגרת תנחומים אל נשיא המדינה. נשיא המדינה ריבלין, קיבל ביום שישי טרם כניסת השבת, את אגרת התנחומים של יו״ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס בעקבות האסון בהר מירון. באגרת מביע עבאס את צערו "על האסון שגרם למותם של עשרות קורבנות," והוסיף: "אנו מתפללים עבור הקורבנות ומאחלים החלמה לפצועים".

בנוסף, אל לשכת שר החוץ ולמשרד החוץ הגיעו במהלך יום שישי הודעות ניחומים ממספר מדינות ערביות, לרבות ממדינות עימן אין לישראל יחסים דיפלומטיים.

אנתוני בלינקן אבו מאזן מלך ירדן אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד