י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"רבי שמעון לא מקבל אותנו"

רב בכיר במגזר: זו הסיבה לאסון הכבד במירון

עם פרסום שמות הנפטרים הרבים, רבה של העיר העיר צפת הרב שמואל אליהו טוען כי הסיבה לאסון היא כי רבי שמעון לא מקבל אותנו בשנתיים האחרונות: "בשנה שעברה בקורונה, והשנה הוא ממש זרק אותנו" | בנוסף נימק: "אלו השנתיים שיש הכי הרבה מחלוקות"

רב בכיר במגזר: זו הסיבה לאסון הכבד במירון
האסון במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

פחות מיממה מאז האסון הנורא בהר מירון, ואתמול (שישי) רבה של העיר צפת הרב שמואל אליהו ענה לשאלה האם זה אות מהשמיים או כעס.

"מרן הרב אליהו זצוק"ל", אמר הרב על אביו, "היה מזכיר הרבה פעמים את הזוהר שאומר כי אצל רבי שמעון הכל תלוי בחביבות ובשנתיים האחרונות רבי שמעון לא מקבל אותנו".

"שנה שעברה בקורונה, והשנה הוא ממש זרק אותנו. ואלו השנתיים שבהם יש הכי הרבה מחלוקת ושנאת חינם בעם ישראל", הוסיף הרב שמואל אליהו.

הוא המשיך לספר על אביו: "הרב היה מביא את הסיפור מהזוהר על רבי יוסי שבא לרבי שמעון כי הייתה עצירת גשמים. "תַּנְיָא אָמַר רִבִּי יוֹסֵי, זִמְנָא חֲדָא, הֲוָה צְרִיכָא עַלְמָּא לְמִטְרָא, אָתוּ לְקָמֵיהּ דְּרַבִּי שִׁמְעוֹן והוא פתח ואמר להם מהמזמור בתהלים (קלג) "שִׁיר הַמַּעֲלוֹת הִנֵּה מַה טוֹב וּמַה נָעִים שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד". ושאל "מַאי שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד"?".

"אמר להם רבי שמעון כי כשעם ישראל באחווה, מסתכלים איש אל אחיו כמו הכרובים שנאמר בהם "וּפְנֵיהֶם אִישׁ אֶל אָחִיו, בְּשַׁעֲתָא דַּהֲווֹ חַד בְּחַד מַשְׁגִּיחִין אַנְפִּין בְּאַנְפִּין, כְּתִיב, מַה טוֹב וּמַה נָעִים"", ציטט.

הרב המשיך: "וכשהם ח"ו בכעס "וַוי לְעָלְמָא. כְּדֵין כְּתִיב, (משלי יג) וְיֵשׁ נִסְפֶּה בְּלֹא מִשְׁפָּט". אל תהיו חשוכי פנים "כְּאָהֳלֵי קֵדָר, דְּאִינּוּן בְּנֵי קְטוֹרָה דְּאִתְקַדְּרוּ אַנְפַּיְיהוּ תְּדִירָא". אלא תאירו פנים זה לזה".

"כי בְּשַׁעֲתָא דְּאִינּוּן יַתְבִין כַּחֲדָא, וְלָא מִתְפָּרְשָׁן דָּא מִן דָּא. בתחילה זה נראה שיש בין תלמידי החכמים מחלוקת, ואחר כך מסתבר שהם באהבה ואחוה "לְבָתַר, אִתְהֲדָרוּ בִּרְחִימוּתָא דְּאַחְוָה".

"והקדוש ברוך הוא מַהוּ אוֹמֵר, "הִנֵּה מַה טּוֹב וּמַה נָעִים שֶׁבֶת אַחִים גַּם יָחַד. גַּם, לְאַכְלְלָא עִמְּהוֹן שְׁכִינְתָּא. וְלֹא עוֹד, אֶלָּא קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא אָצִית לְמִלּוּלַיְיהוּ, וְנִיחָא לֵיהּ וְחַדֵּי בְּהוּ. הֲדָא הוּא דִכְתִיב, (מלאכי ג) אָז נִדְבְּרוּ יִרְאֵי יְיָ' אִישׁ אֶל רֵעֵהוּ וַיַּקְשֵׁב יְיָ' וַיִּשְׁמָע וַיִּכָּתֵב סֵפֶר זִכָּרוֹן לְפָנָיו וְגוֹ". ה' שוכן בתוכם כשהם באהבה ואחווה, ולא עוד אלא שהוא מקשיב לתפילתם ולתורתם ושמח בהם".

"ואומר להם רשב"י "וְאַתּוּן חַבְרַיָּיא דְּהָכָא, כְּמָה דַּהֲוִיתוֹן בַּחֲבִיבוּתָא בִּרְחִימוּתָא, מִקַּדְמַת דְּנָא, הָכִי נָמֵי, מִכָּאן וּלְהָלְאָה לָא תִּתְפָּרְשׁוּן דָּא מִן דָּא, עַד דְּקוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא יַחְדֵּי עִמְּכוֹן, וְיִקְרֵי עָלַיְיכוּ שְׁלָם. וְיִשְׁתְּכַּח בְּגִינֵיכוֹן שְׁלָמָא בְּעָלְמָא. הֲדָא הוּא דִכְתִיב, (תהלים קכב) לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָא שָׁלוֹם בָּךְ".

"כמו שהייתם בחביבות ובאהבה עד עכשיו, כך גם תמשיכו להבא, ולא תעזבו אחד את השני עד שה' ישמח בכם ויקרא לכם לשלום. ובזכותכם יהיו גשמים ויסורו כל הגזרות. תשמע תפילתכם ויהיה שלום בעולם", סיכם.

אסון מירון תשפ"א הרב שמואל אליהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד