י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"השוטרים נחלצו לסייע"

עד ראייה מספר: איתמר בן-גביר היה בסכנת חיים

לאחר שהיה בליל שישי באסון בהר מירון, יצחק וסראלוף מנכ"ל מפלגת 'עוצמה יהודית' שיתף מהלילה המצמרר, ואף חשף כי בן-גביר היה בסכנת חיים: "הצלחנו לסיים לרדת את המדרגות בזכות שני שוטרים" | בנוסף סיפר: "הרגשתי שאני לא נושם"

עד ראייה מספר: איתמר בן-גביר היה בסכנת חיים
בן גביר בדרך למירון צילום: באדיבות המצלם

העדויות מהאסון: מנכ"ל מפלגת 'עוצמה יהודית' יצחק וסרלאוף סיפר את העדות שלו מהאירוע הקשה בהר מירון, לאחר שהשתתף באירוע.

"הגענו לשם קצת לפני חצות. איתמר בן גביר, שני עוזריו ואני", כתב בפוסט מיוחד. "התחלנו להתקדם לכיוון הציון. ברחבת הציון היה צפוף אך נסבל. היה אפשר עוד לרקוד במעגלים".

"רקדנו כמה דקות ואז נכנסנו פנימה. שם הצפיפות הייתה בלתי נסבלת. דחיפות ומחנק. הבנו שאנחנו חייבים לצאת משם ויצאנו למסדרון. התחלנו לרדת לכיוון ההדלקה של תולדות אהרון", סיפר.

וסרלאוף המשיך: "הסתכלנו רגע מהגשר וראינו שמחה וריקודים אבל גם צפיפות. איתמר התלבט אם לרדת לשם בכל זאת. הרי בכל זאת מקום צפוף. אחד העוזרים התעקש שאין סיכוי שאנחנו יורדים לשם".

"התחלנו לחזור חזרה. בכל צעד שעשינו הרגשנו שהטבעת הולכת ומתהדקת עלינו", כתב והמשיך, "עד שהגענו למדרגות המובילות ליציאה. שם הצפיפות הגיעה לשיא. דחפו אותי. דחפו את כולנו. מלפני איתמר היה ילד קטן ואיתמר צרח "יש פה ילד" וניסה לגונן עליו".

"הרגשתי שאני לא נושם ואני עוד רגע מת. ואין לזה סוף. מלפנים ומאחור דחיפות של הישרדות. כולם מנסים לרווח להם חמצן לגוף".

"הצלחנו לסיים לרדת את המדרגות בזכות שני שוטרים שהבחינו מלמעלה שאיתמר בסכנת חיים ונחלצו לעזור. התרחקנו כעשרים מטר מהמקום. נצמדנו לפינה כדי לנשום ואז שמענו צרחות "פנו דרך" ועשרות כוננים של מד"א רצו לאיזה שביל שפתאום נוצר בתוך כל הצפיפות".

"תוך שתי דקות החלו להוציא מבפנים אנשים באלונקות. ילדים. מבוגרים. מהמדרגות. איפה שירדנו כמה דקות קודם לכן. מסתבר שהצפיפות והדחיפות התגברו פי כמה".

"האנשים פשוט מעדו במדרגות ואנשים נפלו על מי שמעד. וככה נוצרו שכבות של ערמות אנשים. אף אחד עוד לא הבין את גודל האסון. המוזיקה והריקודים המשיכו".

"בשלב מסויים הבנו שאנחנו מוכרחים לצאת משם כדי לעזור בשחרור הלחץ. פילסנו דרכנו החוצה. ואז החלו לזרום הסרטונים והתיעודים. החייאות בכל מקום".

"המוזיקה הופסקה ובמקומה נשמעו קולות נהי ובכי ותפילה ותחנונים. אנשים הפסיקו לחייך ולשמוח. אבל כבד נפל על קבר הרשב"י. יום עצוב לעם ישראל. נתפלל לרפואה שלמה לכל הפצועים", סיכם.

איתמר בן גביר עוצמה יהודית אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד