י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המגעים בגוש השינוי

ביקורת על שקד: "הפכה למגן של המפלגות החרדיות"

כחלק מהמו"מ בין גוש המרכז-שמאל לבנט גורם ב'ישראל ביתנו' תוקף את בכירת 'ימינה' וטוען כי הפכה את עצמה למגן של המפלגות החרדיות: "היא מנסה להציג את עצמה כמי שדואגת לאינטרסים של החרדים" | ויחד עם זאת תהה: "אולי היא מתכננת להתמודד לראשות הממשלה"

ביקורת על שקד: "הפכה למגן של המפלגות החרדיות"
קמפיין הבחירות של 'ישראל ביתנו' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד המנדט של נתניהו מתקרב לסיומו, המגעים בגוש השינוי להרכבת ממשלה מתקיימים, אך אתמול (שישי) דווח כי עדיין ישנם מתיחויות וקשיים בתוך הגוש.

גורם ב'ישראל ביתנו' האשים את בכירת 'ימינה' איילת שקד כמי שמטרפדת את הקמת הממשלה: "שקד הפכה למגן של המפלגות החרדיות. היא מנסה להציג את עצמה כמי שדואגת לאינטרסים של החרדים בתוך גוש השינוי".

"עושה רושם כי יש לשקד אמביציות מרחיקות לכת", אמר הגורם ל'מעריב' והמשיך, "אולי היא מתכננת להתמודד לראשות הממשלה, וכבר עכשיו מנסה לקרב אליה את החרדים שיתמכו בה בהמשך הדרך".

עוד הוסיף: "הדרישה של שקד לשמור לחרדים את אופציית הכניסה לממשלת שינוי בעוד חודש, חודשיים או שלושה, להשאיר תפקידים פנויים עבורם ולא להעביר חקיקה שעלולה ‘להרגיז’ את יהדות התורה – כל זה לא סביר בעינינו".

"מי שמקווה להקים ממשלה ואז להביא אליה את החרדים, לא משנה אם זה יקרה בעוד חודש או בעוד שנה – שישכח מאיתנו. הצטרפות החרדים תשתק את הממשלה. הם סוס טרויאני, שיהרוס את ממשלת השינוי מבפנים", סיכם.

בנוסף דווח כי עודד פורר, העומד בראש צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם ישראל ביתנו, העביר מסמך לשאר אנשי גוש השינוי, ובו נמצאים הדרישות של מפלגתו.

הדרישות הן העברת החוק להגבלת כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות בלבד, הצעת חוק שלפיה חבר כנסת שיש נגדו כתב אישום לא יכול להקים ממשלה ועל הצעת החוק האחרונה ישנם חילוקי דעות בין 'ישראל ביתנו' ל'תקווה חדשה' ו'ימינה'.

איילת שקד ישראל ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד