י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
האסון במירון

אבו מאזן ניחם את המשפחות; הפלסטינים זועמים: "יא בוגד"

הפלסטינים זועמים על אבו מאזן ששיגר איגרת תנחומים למשפחות הרוגי האסון בהר מירון. "יא בוגד, למה אתה מנחם את הציונים?" | העולם הערבי המתון שיגר ניחומים להרוגים ואיחולי החלמה לפצועים הרבים

אבו מאזן ניחם את המשפחות; הפלסטינים זועמים: "יא בוגד"
אבו מאזן צילום: פלאש 90

צעירים פלסטינים, שאיגרת התנחומים של יו"ר הרשות לא מצאה חן בעיניהם, יצאו אמש בקריאות ברחבת הר הבית: "אבו מאזן יא בוגד, למה אתה מנחם את הציונים?"

מנגד פרשן ערוץ "סעודיה 24", יוסף עלאוונה, מגנה את הצהרות השמחה לאיד בעולם הערבי על האסון במירון, ואף עושה שימוש במסורת של הנביא מוחמד בכדי לחזק את הטענה כי לא ראוי לפגוע בכבוד המתים, באשר הם. כך דווח בכאן 11.

בנוסף, העולם הערבי המתון ומדינות איתן יש לישראל קשרים דיפלומטיים, שיגרו ניחומים על האסון במירון שהסתיים עם 45 הרוגים ומעל למאה פצועים.

יורש העצר של בחריין וראש ממשלתה, הנסיך סלמאן בן חמד אל ח'ליפה, שיגר איגרת לראש הממשלה בנימין נתניהו, בה מסר תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים כך מדווחת סוכנות הידיעות של בחריין.

גם שגרירות האמירויות בישראל שלחה אף היא את תנחומיה למשפחות ההרוגים באסון מירון ואיחולי החלמה לפצועים. שגריר האמירויות בישראל כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ליבי נחמץ עם החדשות על האסון הכבד בהר מירון בהילולות לג בעומר. אני משתתף בצערם של משפחות ההרוגים ומאחל רפואה שלמה לפצועים".

נשיא המדינה שוחח עם מלך ירדן עבדאללה השני, אשר התקשר אליו למסור את תנחומיו של העם הירדני למדינת ישראל על אובדן החיים הנורא באסון בהר מירון שהתרחש אמש. הנשיא הודה למלך ומסר כי החיבוק האמיץ לו זוכה מדינת ישראל בשעה קשה זו מידידיה ברחבי העולם מרחיב לב ומחזק.

גם שגרירות מרוקו בישראל הביעה את צערה על אירועי הר מירון, ומסרה תנחומים למשפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים.

אבו מאזן פלסטינים איחוד האמירויות מרוקו אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד