י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"עדיף לא להגיד כלום"

השר אוחנה נטל אחריות אך לא אשמה; בשמאל תוקפים

בעוד המשפחות עסוקות באבלן, השר לביטחון פנים טען כי הוא האחראי לאסון במירון  - אך ציין כי אינו אשם. בתגובה אנשי תקשורת ופוליטיקאים המזוהים עם מחנה השינוי תקפו: "נטילת אחריות מביכה - כבר עדיף לא להגיד כלום" | ינון מגל: "מחפשים מייד מי אשם"

השר אוחנה נטל אחריות אך לא אשמה; בשמאל תוקפים
אמיר אוחנה במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

פחות מ-48 שעות לאחר האסון בהילולא בהר מירון, וכבר הערב (מוצ"ש) עוסקים בשאלת זהות האשם על האירוע הקשה.

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, אשר נתפס בעיני רבים כאשם העיקרי לאסון, מיהר להגיב לטענות והערב כתב פוסט ארוך בפייסבוק בו טען כי הוא אחראי, אך לא אשם לאירוע הקשה במירון.

איש התקשורת אראל סג"ל הגן על אוחנה: "‏אני לא יודע מי אשם ומי לא אשם באסון, אין לי מספיק מידע. אבל אני כן יודע שהניסיון להדביק את אשמת האסון לשר אוחנה שקוף ומכוער".

"הנדסת תודעה מבחילה עד כדי קטיעת ראיון עם אב שכול על מיטת חוליו", הוסיף אך עיתונאי 'ynet' אטילה שומפלבי, שקרא לאוחנה, למפכ"ל ולמפקד המחוז: לשים "‏מפתחות על השולחן. כו-לם. בושה שעוד לא עשו את זה".

עקיבא נוביק, עיתונאי ב'כאן 11', צייץ בתגובה לפוסט של אוחנה: "‏אני היחיד שחושב שטוב שאוחנה אמר שהוא אחראי, וזה עדיף מהתעלמות מהנושא כמו ששרים אחרים עושים (גם ברגע זה)?".

"‏כרגיל- מול המצלמות, מול ועדת חקירה קצת פחות", הגיב פעיל השמאל יריב אופנהיימר וחבר הכנסת יאיר גולן מ'מרצ', "לא צריך לחפש אשמים" אמרו האשמים".

מנגד, איש התקשורת שמעון ריקלין כתב: "‏שבוע טוב לראש הממשלה והשר לביטחון פנים. אסון גדול כזה מחייב ועדת חקירה. לא לצייד ראשים. אלא לשינויים שיעזרו שלא ישנה דבר כזה שוב".

"בעיני יש לחזק את המשטרה ולהחזיר את הסמכות שלה שנשחקה מול מגזרים רבים שהם נורא צודקים אבל עושים דין לעצמם. בגיבוי תקשורת חסרת אחריות. די לברדק הזה", טען.

"‏נכון, אחריות איננה פירושה אשמה בהכרח. אבל אז, מה המשמעות של אחריות, לבד מדיבור?", צייץ העיתונאי נדב איל והמשיך, "וגם, אם יותר לי, נטילת התפטרות איננה שקולה להודאה באשמה - אבל היא בהחלט תולדה של אחריות".

אשת התקשורת נעה לנדאו צייצה: "‏נטילת האחריות המביכה בהיסטוריה. כבר עדיף לא להגיד כלום", ובן כספית המשיך, "‏האחראים נמלטים מאחריות: אוחנה ושבתאי יישארו בתפקיד, והגופות ימשיכו להיערם".

איש התקשורת ינון מגל תקף את העיתונאים שמחפשים אשמים: "‏הכי מגעילים אחרי אסון: עיתונאים שמחפשים מייד מי אשם, ולמי צריך לערוף את הראש".

יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן-גביר הגן על אוחנה: "‏דווקא בגלל שהייתי פסע מהאסון, ודווקא בגלל שהייתי הראשון לדרוש שהמשטרה לא תחקור את עצמה, צריך להפסיק לחפש את הראש של השר לביטחון פנים".

"בין אם שוטר פלוני שם מחסום שגרם לצוואר בקבוק ובין אם לא היו האישורים ההנדסיים, השר אוחנה לא האשם. בדיקה וחקירה מקיפה כן. עריפת ראשים - לא", הוסיף.

יו"ר 'הרשימה המשותפת' ויושב ראש 'חד"ש' איימן עודה צייץ בציניות: ‏"אם רק אוחנה היה נאבק על חיי אדם כמו שהוא נאבק להיאחז בכיסא".

אמיר אוחנה אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד