כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"12 אקסים, 14 אקסים"

מחריד: כך נשמעו הדיווחים הראשוניים במוקד מד"א

לידי 'בחדרי חרדים' הגיעו הקלטות מהדיווחים הראשוניים במוקד מד"א על האסון המתגלגל בהר מירון. תחילה מדווח בהיסטריה פראמדיק מהזירה על שבעה אקסים ותוך כדי השיחה הוא מטפס ועולה עד ל-14 אקסים ל"ע • האזינו

מחריד: כך נשמעו הדיווחים הראשוניים במוקד מד"א
זירת האסון במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

כיומיים לאחר האסון המחריד, בו קיפחו את חייהם 45 בני אדם, ילדים כמבוגרים, זכרונם לברכה, לצד עוד עשרות פצועים שעדיין מאושפזים בדרגות שונות, שלוש הקלטות מצמררות שממחישות את גודל האסון בדקותיו הראשונות מתפרסמות הערב (מוצ"ש) כאן ב'בחדרי חרדים'.

בהקלטה הראשונה נשמע פאראמדיק מד"א עומרי גורגה, שהגיע ראשון לזירת האסון במירון, מעביר את הדיווח הראשוני לקצינת המשמרת במוקד המבצעים של מד"א, מיטל ברגמן. הוא נשמע נסער ומדווח על עוד ועוד נספים - "אקסים" במונחים רפואיים.

וכך זה נשמע: "יש כאן אירוע רב נפגעים, מדברים פה על שבעה אקסים לפחות, עשרה לפחות", המוקדנית שואלת כמה אנוש? והוא משיב, "לא עשרה אנוש, יש עשר אקסים במקום, 11 כבר אקסים, באזור ה-40 פצועים. 12 אקסים, 14 אקסים".

בהמשך נשמעת שיחה נוספת, בין פאראמדיק מד"א עומרי גורגה, למוקד המבצעים של מד"א במירון עמיר אמזלג, "מדברים פה על עוד עשרה מחוסרים (הכרה) בחלק העליון של הבמה. טווחי גילאים שונים. נבקש עוד אלונקות לפינוי ועוד כוחות משטרה".

בהמשך ניתן לשמוע שיחה בין פארמדיקית מד"א שגית מרדכי במוקד הארצי של מד"א, לקצין המשמרת במוקד המבצעים של מד"א במרחב גליל, מאור משה. בו מעדכן האחרון על אירוע רב נפגעים (אר"נ) במתחם תולדות אהרן במירון". הפארמדיקית בתגובה מעדכנת את כלל המתנדבים בארץ כי "הוכרז אר"נ מירון אזור 42, כלל המרחבים, נא לפעול!".

 

מוקד מדא אסון מירון תשפ"א מגן דוד אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד