ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
צפו בוידאו

הראש"ל על אסון מירון: "חייבים להתחזק באהבת חינם"

בדברים בפתח שיערו בעקבות האסון הנורא במירון אמר הגר"י יוסף: "האסון הנורא ביום חמישי שקיפחו את חייהם אנשים יראי שמים, בעולם הזה לא יודעים למה זה קרה, אבל בעולם העליון הכל ברור ומובן. על כולנו להתחזק במיוחד בלימוד תורה, צניעות ובעיקר באהבת חינם, זה לא קרה סתם בסוף ימי האבלות על תלמידי רבי עקיבא, כולנו חייבים להתחזק באהבת חינם לא משנה מאיזה חוג ומאיזו עדה".

הראש"ל על אסון מירון: "חייבים להתחזק באהבת חינם"
הראש"ל הגר"י יוסף בשיעורו הערב צילום: באדיבות המצלם

בתחילת השיעור הגדול בתבל המשודר בלווין, התבטא הרה״ר לישראל הראש"ל הגר"י יוסף על האסון במירון בליל ל"ג בעומר.

"האסון הנורא הזה, שקיפדו את חייהם בני תורה ואברכים, צדיקים וחסידים בני ישיבות, עשרות שמות לדאבוננו, זה קורע כל לב. אנחנו לא יודעים על מה חרי האף הזה, על מה יצא הקצף, לא יודעים חשבונות שמים. שנבוא אחרי 120 לבית דין של מעלה, לא יהיה שום שאלות. למה זה בגיל 12 הלך, למה זה בגיל 30, שנבוא למעלה הכל יהיה מיושב. פה בעולם הזה אנחנו לא יודעים, אבל צריכים להתחזק. הזעזוע הזה צריך לחזק את כל עם ישראל, בצניעות, בקדושה, התמדה בלימוד התורה ומעל כולם אהבת חינם. זה קרה בסוף התאריך, בהם נפטרו תלמידי רבי עקיבא".

הראש"ל המשיך לחזק את הציבור וסיים את דבריו: ״התורה היא אגוני מגנא ואצולי מצלא, כי הם חיינו ואורך ימינו. השיעור יהיה לעילוי נשמתם הטהורה, של ההרוגים באסון המחריד. הקב"ה ינחם את המשפחות על אובדן יקירהם וירפא את כל אלו שנפצעו. רפואה שלמה ברמ״ח אבריהם ושס״ה גידיהם, מכאן לחושבנא טובא, שנשמע ונתבשר בשרות טובות".

 

 

אסון מירון תשפ"א הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד