י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ברקע פסק הדין השערורייתי

רחוב ברובע היהודי בפריז ייקרא על שם שרה חלימי הי"ד

בעוד הקהילות היהודיות בצרפת נלחמים על ההכרה ברציחתה של שרה חלימי הי"ד כפשע שנאה, רחוב ברובע היהודי בפריז ייקרא על שמה | "זו תהיה דרך להשיג צדק בשבילה", אמרה ראש העיר

רחוב ברובע היהודי בפריז ייקרא על שם שרה חלימי הי"ד
כפר צרפתי, אילוסטרציה צילום: Unsplash

פריז תחנוך בקרוב ברובע היהודי ההיסטורי שלה רחוב על שם שרה חלימי הי"ד, כך אמרה ראש העיר אן הידאלגו על רקע הפגנות על התנהלות בית המשפט העליון שבעצם שחרר את רוצחה בגלל שהיה תחת השפעת סמים בזמן שרצח אותה.

"זו תהיה דרך להשיג צדק בשבילה", אמרה ראש העיר, לאחר שהשתתפה בהפגנה בה השתתפו כ-20,000 איש נגד פסק הדין של בית המשפט העליון בצרפת שלא להעמיד לדין את רוצחה.

הידאלגו פרסמה את ההודעה לאחר ההפגנה של כ-20,000 איש, בעיקר יהודים, שהפגינו נגד פסק הדין שנקבע על ידי בית המשפט העליון בצרפת ב-14 באפריל על הרצח שאירע בשנת 2017.

"עלינו לכבד את זיכרונה של שרה חלימי. וזה מה שנעשה", אמרה הידאלגו בהצהרה, כך דיווחו כלי תקשורת בצרפת. "יהיה רחוב שרה חלימי, זה יהיה דרך להשיג צדק עבורה".

הרחוב יהיה ברובע הרביעי, הידוע גם בשם מארה, שלפני השואה היה לב החיים היהודיים בפריז. כך דווח Times of Israel.

בפסק הדין השערורייתי נקבע. כי רוצחה של חלימי, גבר מוסלמי בן 31 עם היסטוריה של התנהגות אנטישמית, לא יעמוד לדין מכיוון שבית המשפט העליון קבע כי המריחואנה שעישן לפני ההתקפה הרצחנית הפכה אותו לפסיכוטי זמני. בפסקי הדין הקודמים נמצא כי הרוצח היה אנטישמי עם היסטוריה של התנהגות אנטישמית.

צרפת קריאת שם רחוב שרה חלימי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד