י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לאחר שנים

ברלין אסרה את צעדת אל-קודס השנתית נגד ישראל

ברלין אסרה השנה את צעדת 'יום אל-קודס' האנטי-ישראלית והאנטישמית | קבוצות יהודיות ופרו-ישראליות ניסו במשך שנים לאסור את הצעדה בטענה שהיא הפגנה אנטישמית

ברלין אסרה את צעדת אל-קודס השנתית נגד ישראל
שוטרים בברלין צילום: אילוסטרציה, משטרת ברלין

ברלין אסרה השנה את צעדת 'יום אל-קודס' האנטי-ישראלית והאנטישמית, זאת הפעם הראשונה בה העיר נוקטת עמדה נגד האירוע מאז שהפכה למסורת מקומית משנת 1996. יום אל קודס היא מחאה אנטישמית על עצם הקמתה של מדינת ישראל, היא החלה בשנת 1979 על ידי מנהיגה העליון של איראן, האיתוללה חומייני. מאז ציינו תומכיו את היום בערים ברחבי העולם עם אוכלוסיות מוסלמיות גדולות, בתקופת הרמדאן או מעט אחריה.

קבוצות יהודיות ופרו-ישראליות ניסו במשך שנים לאסור את הצעדה בטענה שהיא הפגנה אנטישמית גרידא. ולא חוקי בגרמניה לקרוא להשמדת ישראל.

"המשתתפים מנצלים בחופשיות את חופש הביטוי וההתכנסות שלהם היא כדי להפיץ את שנאתם", אמר יוזף שוסטר, ראש המועצה המרכזית של היהודים בגרמניה בתקשורת הגרמנית.

כזכור בשנת 2016, ברלין אסרה על הצועדים של צעדת אל קודס לשאת דגלים של חיזבאללה. מאז 1996, ההפגנה השנתית בברלין הביאה כאלף משתתפים אסלאמיסטים. גברים ונשים שצעדו בנפרד.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', במשך שנים הצטרפו אנטישמים רבים ל"צעדת אל קודס" השנתית בברלין, בירת גרמניה. בשנת 2020 בגלל הקורונה היא בוטלה, השנה היא היתה אמורה להתקיים שוב, ב-8 במאי בשעה 14:30 ברובע שרלוטנבורג בברלין. על פי נתוני המשטרה, המארגנים ציפו ל-2,000 משתתפים.

מבחינת הרשויות הגרמניות, ארגון הטרור השיעי חיזבאללה עומד מאחורי 'צעדת אל קודס'. גרמניה כזכור הוציאה את החיזבאללה ב-30 באפריל 2020 מחוץ לחוק. לאחר שארצות הברית וישראל קראו לגרמניה במשך שנים רבות להוציא את ארגון הטרור מחוץ לחוק.

מספר רב של ארגונים יהודיים ולא יהודיים, פנה לרשויות המקומיות וביקש לאסור את הצעדה. "הם מייצגים את האינטרסים של הפלסטינים, הם מפיצים תיאוריות קונספירציה אנטישמיות ומפגינים נכונות לחימה נגד ישראל והמערב. השנאה האנטי-ציונית כלפי ישראל אמורה לגייס לכאן אנטישמים מכל הגוונים". כתבו הארגונים.

צעדה ברלין אל קודס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד