ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הוא אמר לבן שלי "יא שקרן בן שקרן!", ככה מדבר רב? • ציון גולן בראיון סוער

ימים ספורים לאחר שהרב אמנון יצחק תקף את ציון גולן על החלטתו להפסיק להופיע בפני קהל מעורב, מדבר ציון גולן - בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים'- על מסע הרדיפה • "כל הרבנים תומכים בי, אני לא יודע מה הוא רוצה ממני, הוא לא הרב שלי. זו התנהלות כוחנית" • ראיון תימני זעוף במיוחד

הוא אמר לבן שלי "יא שקרן בן שקרן!", ככה מדבר רב? • ציון גולן בראיון סוער

סערה בעולם הזמר התימני: לאחר החלטתו של גדול הזמר התימני, ציון גולן, שלא להרקיד בהופעות מעורבות, תקף הרב אמנון יצחק את החלטתו ואמר: "הוא שקרן, תשמידו את הדיסקים שלו ומיד".

סערה תימנית: הרב תוקף - והזמר? תוקף חזרה

בראיון מיוחד לאתר 'בחדרי חרדים', תוקף ציון גולן את הרב אמנון יצחק, ומדבר על ההחלטה שקיבל לפני כמעט שנה, שלא להופיע יותר בפני קהל הרוקד במעורב. בראיון נטול כפפות הוא מדבר על התמיכה לה הוא זוכה מקשת רחבה של רבנים, בעקבות ויתורו על הכנסות עתק.

• מה אתה מגיב על דבריו של הרב אמנון יצחק? הוא מכנה אותך בכינויים קשים.

"קודם כל, הכל שקר. אמנון יצחק משתדל כל יום להכפיש את שמו של הזמר ציון גולן. בימים האחרונים אין אצלו דבר שנקרא תלמוד תורה, רק ציון גולן. אני לא יודע למה זה קורה. אולי בגלל שהוא מתעצבן שלא הזמינו אותו לאירוע הגדול של 'הידברות' בטדי, אבל ממש בכל יום ובכל הזדמנות, גם באתר שלו וגם בעלונים שהוא מפיץ, הוא מכפיש את שמי לשווא.

"הוא לא הרב שלי, ואף אחד לא הסמיך אותו להיות אחראי על הזמרים במוסיקה. אין לי מושג איך אדם שמגדיר את עצמו רב מדבר ככה. דרך ארץ קדמה לתורה, לא מדברים ככה".

• מתי קיבלת את ההחלטה שלא להופיע במעורב?

"את ההחלטה עצמה, שלא להרקיד מעורב, קיבלתי על עצמי בערב שבועות האחרון. טלפנתי לכל הרבנים שאני מכיר. כולם ברכו אותי, אמרו לי: 'ציון, כל הכבוד'. התקשרתי גם לאמנון יצחק בכדי לשמח אותו. חשבתי שהוא יגיד לי כל הכבוד, אבל הוא לא אמר כלום, ועוד הוא תוקף אותי, לא ציפיתי לתגובות כאלו.

"העובדה שהזמר שלומי שבת מופיע בכנסים שלו לא מפריעה לו. אני חבר טוב של שלומי, אבל איפה האמת כאן?".

• ההחלטה על הפסקת האירועים בטח לא הייתה קלה, איך אתה מרגיש לאחריה?

"אין ספק שזה קשה. במיוחד בהתחלה יש לך קשיים מאד גדולים. ויתרתי על אירוע התימנאידה, שם הופעתי שני עשורים תמורת אלפי שקלים. וברוך ה' הצלחתי לקבל את ההחלטה שלא להופיע מעורב יותר.

"אני עושה את זה למען האמונה שלי בה' יתברך, לא בשביל אף רב ובמיוחד לא בשביל אחד כמו אמנון יצחק".

• מלבד רבנים גדולים מהם אתה מקבל תמיכה, גם הגר"ע יוסף מחזק ותומך בך?

"קיבלתי את ברכתו של הגר"ע באירוע בטדי, בפני 20 אלף איש, באתי לשם על מנת לקדש שם שמיים. נטו. אפילו לא שרתי שם. רק סיפרתי על ההחלטה שלי באופן פומבי, לפני כולם. הרב שמע על כל הבלאגן ושלח את עוזרו להתקשר אליי ולחזק אותי. 'תמשיך בדרכך, הרב מחזק אותך', הוא אמר לי.

"הרב זמיר כהן הרים אלי טלפון בימים האחרונים ואמר: 'דעת התורה איתך, אל תפחד מאף אחד.

"הבן שלי, שלומד בישיבת 'כסא רחמים', הלך לפגוש את אמנון יצחק בחדר המדרגות של הבניין. כשהוא הגיע לשם הוא שאל אותו: 'למה אתה ככה מכפיש את אבי?' - הוא ענה לו: 'תלך מפה יא שקרן בן שקרן'. ככה מדבר רב?

"אמנון יצחק, ואני בכוונה לא מזכיר את המילה רב בסמוך לשמו, ידוע בכוחניותו מול אנשים. גם המערכה שפעל נגד הרב מחפוד בעניין השחיטה. הכל מראה את הדרך שלו".

תגובת ארגון שופר שנמסרה בשידור חי ע"י עו"ד חיים כפיר במהדורה המרכזית של 'קול ברמה':

"המציאות מראה שהבטחות האלו של ציון גולן ריקות מתוכן. ההבטחות שלו גם בחג השבועות וגם בטדי לא קוימו והוא לא עמד בהן.

לפני חג השבועות הרים ציון גולן טלפון, וסיפר לרב על ההחלטה שלו בתוך אותה שיחה הוא גם הזמין אותו להכנסת ספר תורה שהוא הופיע בה. הרב אמנון אמר לו אני כבעל תשובה לא מאמין להבטחות שלך. רק אם עוד 3 שנים אני אראה שאתה בהחלט מקיים את דבריך אני אתמוך בך.

"ציון סיפר כי הוא קיבל את ברכתו של הרב אמנון יצחק כביכול יש איזה שהיא הסכמה או גיבוי מהרב, כל מאזין תמים ששמע את הדברים חשב שיש דברים בגו. יום למחרת התקבלו עשרות פניות זועמות בארגון שופר שאיך ייתכן שהרב מאשר את זה".

"לא יעלה על הדעת שמישהו השתמש בשמו של הרב בשביל להחטיא את הרבים"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 100 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד