י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשבון נפש

הרב זמיר כהן: השאלות הנוקבות בעקבות האסון • צפו

במהלך שידור מיוחד בערוץ 'הידברות' התייחס הרב זמיר כהן לשאלות הנוקבות, איך מתחזקים בשעה כה קשה? ואיך ניתן להבין מה הקדוש ברוך הוא רוצה מאתנו. במה צריך להשתפר, ולמה דווקא במקום כה קדוש קורה אסון גדול כל כך? | "והחי יתן אל לבו"

הרב זמיר כהן: השאלות הנוקבות בעקבות האסון • צפו

אמש (מוצ"ש) במהלך שידור מיוחד בערוץ 'הידברות' התייחס הרב זמיר כהן לשאלה הכה נוקבת, איך מתחזקים בשעה כה קשה? ואיך ניתן להבין מה הקדוש ברוך הוא רוצה מאיתנו. במה צריך להשתפר, ולמה דווקא במקום כה קדוש קורה אסון גדול כל כך.

הרב זמיר כהן פתח ואמר: "פעם המקובל הרב דוד בצרי אמר לי "אם היינו נביאים, הקדוש ברוך הוא היה מדבר איתנו, כמו שהוא היה מדבר עם הנביאים, עם משה רבנו, עם יחזקאל הנביא עם ישעי'ה הנביא, אבל אנחנו לא נביאים, אז הוא מדבר איתנו מתוך המציאות. כשאדם צריך להשים לב לכל פרט ופרט".

"אז באסון שנהרגו 44 הסוהרים בחנוכה, באסון הכרמל. היו גדולי ישראל שציינו את המספר הזה 44, שזה בדיוק מספר נרות חנוכה. סך הכל בימי חנוכה מדליקים 44 נרות. 36 נרות ועוד שמונה, סך הכל 44. תמיד צריך לעשות חשבון לראות מתוך הפסוקים, מתוך המסר של הקב"ה מה לא בסדר אצלנו בתקופה הזו כדי לעשות יותר חשבון נפש".

בסיום דבריו הארוכים אמר הרב בהתייחסות ל'תחיית המתים' אליה נזכה בעזרת השם בקרוב ממש: "כל אדם שיש לו אמונה בבורא עולם, שברא את העולם יש מאין, עם כל בני האדם שקיימים בעולם. אז אם הוא ברא את העולם עם כל בני האדם אז קשה לו להחיות מתים? על זה אומרים בתפילה 3 פעמים ביום "ונאמן אתה להחיות מתים" לכן צריך לתת את הדעת על העניין הזה שהפרידה היא זמנית. כשנפטר מישהו יש תחושה: לא נפגוש אותו יותר, זה לא נכון. הפרידה היא זמנית כמה זמנית? פעם זמנית היה הרבה זמן, היום הזמנית זה כבר לא הרבה זמן".

הנורא מכל: שמותיהם של 45 ההרוגים שזוהו באסון מירון תשפ"א

"מי שיראה את ספר דניאל, יש לנו פירוש על ספר דניאל, שם הראינו את הנבואות, זה לא יאומן. כל ההיסטוריה, מאז שעם ישראל יצא לגלות הראשונה, ועד ביאת המשיח הכל נמצא שם. וכל אחד יכול לבדוק. גם חכמי ישראל תמיד בדקו באיזו תחנה אנחנו נמצאים, ואדם שיבדוק באיזו תחנה אנחנו נמצאים. נמצאים ממש בתחנה לקראת הזמן ששם הוא אומר "אני רואה את המשיח מגיע על ענני שמים, ענני כבוד וגדולה", ומיד אחר כך כתוב "ורבים מישני עפר יקיצו". הוא אפילו לא קורא להם מתים, הוא קורא להם ישני אדמת עפר. ילד ישן במיטה, האמא מדברת איתו הוא לא עונה, אבל היא יודעת, יהיה בוקר הוא יקום. כך גם יש ישני אדמת עפר, ובזה צריכים לחזק את עצמנו, גם בידיעת הישארות הנפש וגם בתחיית המתים" סיכם הרב זמיר כהן את דברי החיזוק.

אסון מירון תשפ"א הרב זמיר כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד