י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
האירוע נחקר

ליד העיר קום: מפעל כימי באיראן עלה בלהבות

המפעל לכימיקלים שנמצא בסמוך לעיר קום הקדושה לשיעים, עלה באש הבוקר. על פי הדיווח עשן שחור כבד נראה עולה מהמפעל | סיבת השריפה עדיין לא נקבעה, עשרים כבאיות וכ-150 צוותי כיבוי הגיעו לאתר

ליד העיר קום: מפעל כימי באיראן עלה בלהבות
המפעל עולה בלהבות צילום: צילום מסך

מפעל כימי באיראן עלה באש ליד העיר קום: המפעל לכימיקלים שנמצא בסמוך לעיר קום הקדושה לשיעים, עלה באש הבוקר (ראשון), כך דיווחו כלי תקשורת איראניים, בשריפה נפצעו לפחות שני אנשי כיבוי, כך דווחה סוכנות הידיעות AP.

על פי הדיווח, עשן שחור כבד נראה עולה ממפעל כימיקלים 'מובאלעדאן' (Movaledan) בסביבת העיר קום אחת הערים הדתיות הבולטות באיראן.

סיבת השריפה עדיין לא נקבעה, עשרים כבאיות וכ-150 צוותי כיבוי הגיעו לאתר, סוכנות הידיעות האיראנית ISNA ציטטה את דובר מכבי האש קום, חמיד קרימי. קרימי אמר כי הכבאים הצליחו לעצור את האש מלהגיע למיכלי אלכוהול, אם כי היו כמה פיצוצים ושני כבאיות עלו באש. עוד אמר כי שני כבאים נפצעו גם הם, כאשר אחד מהם במצב קשה.

האירוע עדיין נחקר ולא ברור האם זאת הצתה מכוונת, אך בשנים האחרונות וגם בשבועות האחרונים אירעו מספר פיצוצים במקומות שונים באיראן, מפעלים כימיקליים, מתקני הגרעין האיראני, מתקנים שונים השייכים למשמרות המהפכה האיראניים, מתקנים תת קרקעיים, הפיצוצים הללו מיוחסים לישראל שמנסה למנוע מאיראן פצצה אטומית, ישראל לא לקחה אחריות על אף אירוע כזה.

איראן שריפה כימי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד