י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"עד המוות אזהה את הקצין"

אסון מירון: הניצול האשים שוטר; בן כספית נטש את השידור בזעם

עד ראייה שניצל מהאסון הכבד תיאר בפני בן כספית וינון מגל את התרחשות האסון מבעד לעיניו והאשים קצין משטרה שלא שהה להפצרותיו כי עומד להתרחש אסון. בן כספית זעם ונטש את עמדת השידור | "טוב, תמשיך לבד. אני לא משתתף בראיון הזה"

אסון מירון: הניצול האשים שוטר; בן כספית נטש את השידור בזעם
בן כספית צילום: פלאש 90

בתכניתם של בן כספית וינון מגל בתחנת הרדיו 103FM, הועלה לשידור יצחק דרעי, ששהה בהר מירון בעת האסון הכבד ואיבד את חברו לחדר מהישיבה, חיים עוזר סלר ז"ל, אב לילדה כבת שבועיים. דרעי הודה בפתח הריאיון לבורא עולם על שהוא בין החיים.

הבחור סיפר כי עמד במעבר הצר בשעה הקשה: "אני עמדתי בדוחס, בנחיל הזה. אני הייתי ליד קיר המוות הזה, נלחמתי נגד הנחיל ועליתי למעלה. בכיתי לקצין ואמרתי לו 'תוציאו את קיר המוות הזה כי אנחנו מתים'. יהיו פה עשרות הרוגים ואני אעמוד מולך בבית משפט'; וזה 10 דקות לפני הסיפור שקרה".

עוד סיפר הצעיר: "לרגע לא חשבתי שהקב"ה מעניש אותי. כמעט התעלפתי שם. אני לא מבין מי נתן את ההוראה הטיפשית לסגור את הפתח של ההדלקה. אנשים רצו לצאת ולא נתנו להם. היה לידי אבא עם תינוק בן 3 שהתחנן אליי 'תוציאו אותו הוא ימות פה', וזה עוד לפני האירוע. לאט־לאט הדוחס הכפיל את עצמו והגיע לרמות של אלפים שעמדו כדי לצאת מההדלקה. אני עד המוות אזהה את הקצין".

הבחור הפנה אצבע מאשימה כלפי המשטרה והעלה את חמתו של בן כספית שבשלב מסוים אמר כי אינו משתתף בריאיון ונטש: "מי שחושב שהשוטרים לא אשמים, טועה בגדול. הגדר שהייתה שם, היא מה שהובילה לאירוע. למה לסגור את ההדלקה הכי גדולה ולא לתת לאנשים לצאת? אנשים ידעו שהם הולכים למוות. שמעתי מאחד הניצולים שאמר, 'אני והבן שלי אמרנו שמע ישראל'. כולם התחננו לשוטרים 'תעיפו את זה, אנחנו מתים'". בסיום השיחה, אמר דרעי: "כשמעשה שטן כזה מצליח, זה אומר שאבא מאוד כועס עלינו, אלו דברים כואבים מאוד".

כשהבחור הפנה אצבע מאשימה כלפי אותו קצין, אמר כספית בזעם: "טוב, אז אני שמח שמצאנו את האחראי". מגל הגיב: "בן, נו, ברצינות, אתה לא נורמלי, אתה פשוט לא נורמלי. בא בנאדם, מספר לך את הסיפור שלו של מה שקרה ואותך מעניין שביבי לא יעוף, אלא איזה קצין. אתה לוקח את זה למקומות הזויים, זה פשוט לא ייאמן. הוא מספר לך מה היה באירוע, תשתחרר רגע מהפתולוגיה".

"לא הזכרתי שום ביבי, זה על ראש הגנב בוער. אני בסך הכול מביע ספק", השיב כספית למגל.

"מפריע לך שכאילו הוא מאשים את השוטר עכשיו?" תהה מגל בפני עמיתו לשידור.

כאן זעם כספית והחליט לנטוש את עמדת השידור: "טוב, תמשיך לבד. אני לא משתתף בראיון הזה. אתה יכול לסתום לי את הפה עד מחר בבוקר". 

אסון מירון תשפ"א ינון מגל בן כספית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד