י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
השלכות חמורות על הבית

היתרונות בבדק בית באמצעות קונסטרוקטור

כאשר רוכשים דירה חדשה מקבלן או דירה יד שנייה, חייבים לערוך בדיקה מקיפה של בדק בית באמצעות קונסטרוקטור לאור החשיבות הרבה וההשלכות של תוצאותיה

היתרונות בבדק בית באמצעות קונסטרוקטור
בדק בית צילום: עדינה אקוקה

ביקורת בדק בית

קונסטרוקטור שהוא מהנדס אזרחי בתחום הבניין בוחן כל בית על כל רבדיו על פי רשימת צ'ק ליסט כדי לבדוק כל נושא באופן מעמיק. בבדיקות המקיפות הללו שהוא מבצע באופן ידני או באמצעות מכשור כמו מצלמה טרמית, מד לחות ועוד, הוא עולה על כשלים שקיימים בדירה אך לא טופלו על ידי הבעלים הנוכחיים של הנכס.

*התמונה באדיבות חברת סאגה בדק בית – בתמונה דירה יד 2 עם בעיות רטיבות קשות

קיימים ליקויים שהם מינוריים ונובעים מבלאי טבעי של מוצרים שונים, אך לא אחת המהנדס מוצא כשלים אקוטיים שחייבים לטפל בהם ללא דיחוי.

בדירות חדשות יש תקלות במערכת האינסטלציה, בנושאים בטיחותיים כמו המעקה במרפסת או הדבקה לא נכונה של האריחים ובנושאים נוספים.

בדירות יד שנייה המהנדס רואה במקרים רבים שקיימת רטיבות על הקירות עקב בעיה בצנרת, מים כלואים מתחת לאריחים במטבח, חלונות שאינם אטומים, דלתות חורקות שאינן נסגרות ועוד.

ניתוח התוצאות של בדק בית

הקונסטרוקטור שבוחן את מצבה של דירת יד שנייה טרם החתימה על חוזה הקנייה, מכין טבלה ובה מפורט כל אחד מהליקויים וההערכה של עלות התיקון שלו. בהתאם לכך הקונה הפוטנציאלי מנהל משא ומתן מחודש עם בעל הנכס כדי שיפחית מערך הרכישה של הדירה וזאת כדי שלא ייפול על הקונה כל הנטל הכספי של תיקון הליקויים. יש בעלי נכסים שמבינים שמדובר בתחזוקה שוטפת שהם היו אמורים לבצע ולכן הם מפחיתים בעלויות ויש גם אחרים שאינם מוכנים להגיע לנקודת הסכמה עם הרוכשים ולכן העסקה לא מתקיימת.

אם מדובר בדירה חדשה מהקבלן, מועברת אליו דרישה לתיקונים מידיים של כשלים בטיחותיים ותיקונים במהלך שנת האחריות של הליקויים האחרים. אם הקבלן מסרב לבצע זאת יתנהל ביניהם דיון משפטי שבו יוצג הדוח של הקונסטרוקטור כהוכחה לליקויים שהתגלו.

בדיקת בדק בית שמתבצעת לאחר רכישת הדירה

אם הבדיקה מתבצעת לאחר רכישת הנכס ולאור העובדה שהמוכר הסתיר מהקונה מידע חשוב זה, הקונה מחליט לא אחת לתבוע את המוכר, כדי שישלם לו את עלות השיפוץ. הקונה לא תכנן לבצע מהלך זה ונקלע להוצאה כספית מהותית.

במהלך הדיון המשפטי מגיש עורך הדין את הדוח של הקונסטרוקטור שהוא דוח קביל בבית המשפט ובו כל הממצאים שהתגלו בבדיקת בדק בית. דוח של קונסטרוקטור הוא הדוח הקביל היחיד שמתקבל בבית המשפט ולדוחות אחרים כמו לדוח של השיפוצניק אין כל ערך בפאן המשפטי.

לכן סוף מעשה במחשבה תחילה, יש להזמין מראש בדיקה מקיפה של מצב התחזוקה בכל דירה לפני שסוגרים את העסקה כדי לא להתחרט לאחר מכן לאור ההשלכות שעלולות להיות בסכומי כספיים גבוהים.

רטיבות ועובש רטיבות בדירה רטיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד