י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מדריך מיוחד

3 נקודות למחשבה בבחירת ביטוח למשכנתא

כל מי שנוטל משכנתא חייב לעשות לה ביטוח. איך בוחרים אותו? עורכים סקר שוק, מוודאים את הסכום המתאים ושומרים על כנות ושקיפות בתהליך החיתום. עדיין מבולבלים? הנה המדריך שיעשה לכם סדר

3 נקודות למחשבה בבחירת ביטוח למשכנתא
הלוואת כספים צילום: פיקסביי

המטרה של ביטוח משכנתא היא להגן על הבנק מפני מצב שבו לא תוכלו לעמוד בהחזרי התשלום שאליהם התחייבתם. אם אתם רוצים שהבנק ייתן לכם הלוואה כל כך משמעותית, עליכם לרכוש ביטוח שיגן על האינטרסים שלו. יתרה על כך, ביטוח משכנתא למעשה כולל שני סוגים של ביטוחים: גם ביטוח חיים וגם ביטוח מבנה (אך לא רכוש).

רגע, למה בכלל צריך ביטוח משכנתא?

ביטוח חיים למשכנתא נועד לכסות את גובה ההלוואה שלקחתם מהבנק בנסיבות מצערות בהן חלילה תלכו לעולמכם או תחלו, בלי יכולת להמשיך לשלם את ההחזר החודשי. מלבד האינטרס של הבנק, ביטוח חיים גם מטבע הדברים משרת אתכם ומבטיח שאם תקלעו לצרה, תוכלו לקבל סיוע מחברת הביטוח.

לשם השוואה, ביטוח מבנה מכסה את ההלוואה שלקחתם מהבנק במקרה וייגרם לדירה נזק שיגרום לירידת ערך משמעותית. היות והדירה עצמה היא הביטחון של הבנק לכך שתשלמו לו את מלוא החזר ההלוואה, לגיטימי שהוא ידרוש ביטחון כזה. עם זאת, ביטוח הדירה יכול לכלול את התכולה, החפצים והריהוט – אבל הבנק לא דורש זאת ואין לזה קשר למשכנתא.

כאן השלב שבו רוב האנשים כבר מתבלבלים. אם כבר הגעתם עד הלום עם השוואת משכנתאות ואתם רגע לפני החתימה, יש 3 נקודות בולטות למחשבה:

  1. בצעו סקר שוק

הדבר הראשון שכדאי לחשוב עליו הוא שגם בתחום של ביטוחי משכנתא יש תחרות בריאה. התחרות אמורה לפעול לטובתכם, אך רק כל עוד תדעו כיצד להשתמש בה. בשביל לנצל את התחרות כדי לשלם פחות ולקבל יותר, עליכם לבצע סקר שוק.

סקר שוק מבוסס על השוואה בין הצעות של חברות ביטוח שונות. קודם, משווים בין ההצעה של הסוכנות שעובדת עם הבנק לבין הצעות של חברות ביטוח אחרות. אחר כך, בודקים האם אפשר לרכוש גם דרך הבנק הרחבות לפוליסה התקנית לביטוח המבנה. בכל מקרה, צריך לשים לב שמשווים בין ביטוחים מאותו סוג – מבנה, תכולה או חיים – ואפשר להיעזר במחשבון של משרד האוצר כדי לקבל נתונים אובייקטיביים.

  1. ודאו שסכום הביטוח תואם את סכום ההחזר

רוב האנשים שוכחים לגמרי מהתנאים שעליהם חתמו כאשר נטלו הלוואות משכנתא ובחרו ביטוח חיים או מבנה. אבל בהלוואה כל כך ארוכה, זה עלול לעלות ביוקר. ספציפית לגבי ביטוח משכנתא למשל, עליכם לוודא שסכום הביטוח תואם את סכום ההחזר שנותר לאורך חיי ההלוואה.

במילים אחרות, זכרו שלאורך השנים אתם מחזירים בהדרגה חלק מסכום המשכנתא שקיבלתם ולכן ההחזר שתצטרכו להמשיך לשלם רק יילך ויקטן. חשבו על זה כבר עכשיו כאשר אתם בוחרים ביטוח משכנתא וודאו שהיא מספיק דינאמית וגמישה.

  1. שמרו על כנות בתהליך החיתום

אחרי ששנת 2019 שברה את שיא כל הזמנים בנטילת משכנתאות, בעקבות 2020 שהביאה את הקורונה ואת הירידה במספר רוכשי הדירות ובגלל ש-2021 מסתמנת כשנת התאוששות, כל שנותר הוא להבין מה מרכיב את הביטוח בהלוואה הכי חשובה שתיקחו בחיים שלכם.

בצד של חברת הביטוח, יבקשו מכם לעבור תהליך חיתום שלפיו ייקבע המחיר המדויק של דמי הביטוח. התשובות ישפיעו על התנאים בפוליסה ועל הסכום שתשלמו, אבל חשוב לענות בכנות כדי להקל בקבלת הפיצוי אם חלילה יתרחש האירוע שבגללו מלכתחילה רכשתם את הביטוח.

ביטוח משכנתא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד