י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לחלק את האירוע"

הרב הראשי לישראל: לפרוס את ההילולא על שבוע שלם

על רקע חיפוש האשמים לאסון הקשה, הרב הראשי לישראל מציע לאחר האסון כי במקום שהילולא תתקיים ביום אחד, היא תתפרס על פני השבוע שבו חל ל"ג בעומר: "פשוט לוודא שהמקום כולו יהיה מקום מרווח יותר" | אך יחד עם זאת הודה: "יהיה קשה לאנשים לוותר על יום ל"ג בעומר"

הרב הראשי לישראל: לפרוס את ההילולא על שבוע שלם
הגאון הרב דוד לאו צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

מעל 48 שעות לאחר האסון הנורא בהילולת רבי שמעון בר יוחאי הר מירון, והיום (ראשון) כבר מנסים להפיק לקחים לקראת השנים הבאות.

הבוקר התראיין הרה דוד לאו, הרב הראשי לישראל, והציע כי ההילולה תחולק לכל השבוע שבו חל התאריך ל"ג בעומר: "יכול להיות שצריך לחלק את האירוע לשבוע שלם. אנחנו יודעים בספרים שנשמה מגיעה למקום ונשאר רישומה ליומיים-שלושה".

"אנחנו יודעים שלא רק ביום הפטירה אפשר להגיע, לא רק ביום ההילולה", נימק בראיון ל'כאן מורשת' והמשיך, "אז ריקודים אי אפשר יהיה לפני יום ההילולה, אבל ניתן יהיה הדלקות לעשות וניתן יהיה לקיים מעמדי תפילה".

"פשוט לוודא שהמקום כולו יהיה מקום מרווח יותר. כשמגיעים למקומות שכאלו, אם מתפצלים על פני שבוע, אז נכון, יהיה קשה לאנשים לוותר על יום ל"ג בעומר", הודה.

הרב לאו הוסיף, כי "אבל כאשר המחשבה והרצון הם לעשות זאת כדי להועיל ולהציל ולשמר חיי אדם - אני רוצה להאמין ולקוות שאנשים ייקחו את האחריות הזאת".

הרב דוד לאו אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד