י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אסון מירון תשפ"א

גנץ פנה ליועמ"ש: לאפשר הקמת ועדת חקירה ממלכתית

שר המשפטים בני גנץ פנה במכתב ליועמ"ש אביחי מנדלבליט בכדי לאפשר הקמת ועדת חקירה ממלכתית | "רק ועדת חקירה ממלכתית תוכל לתכלל את כלל היבטי החקירה של האסון" כותב גנץ למנדלבליט

גנץ פנה ליועמ"ש: לאפשר הקמת ועדת חקירה ממלכתית
בני גנץ/אביחי מנדלבליט צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בעקבות האסון המחריד בהר מירון בליל ל"ג בעומר, שבו קיפחו את חייהם 45 קורבנות ל"ע, שר המשפטים בני גנץ פנה הערב (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בבקשה לקבל חוות דעת משפטית שתאפשר הקמת ועדת חקירה ממלכתית, בזמן ממשלת מעבר.

בפנייתו למנדלבליט כתב גנץ: "רק ועדת חקירה ממלכתית תוכל לתכלל את כלל היבטי החקירה של האסון, שכן יש לה את הסמכויות הרחבות ביותר ובידיה הכלים לגיבוש ההמלצות המתבקשות. בנסיבותיו המיוחדות והחריגות של האירוע, ובפרט לאור האפשרות כי חברי ממשלה יידרשו להתייצב בפני הוועדה, רק ועדת חקירה ממלכתית המתמנה על ידי נשיאת בית המשפט העליון, בראשות שופט, תבטיח את עצמאות החקירה ואת אמון הציבור".

גנץ הוסיף: "הקמת הוועדה לא תחזיר למשפחות את יקיריהן או תביא מזור לכאבן, אך ביכולתה למנוע אסון מעין זה בעתיד. ישנה דחיפות בהקמת הוועדה במהירות בכדי שתוכל לבצע בדיקה ראשונית כשהמידע זמין, ומבלי שהתקיימו פעולות חקירה רבות של גורמים אחרים".

מוקדם יותר היום, פנתה יו"ר סיעת 'מרצ', ח"כ תמר זנדברג, לשר המשפטים בני גנץ, בבקשה להעלות בפני הממשלה כבר היום הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית על האסון במירון במשאל טלפוני, בכדי שההחלטה בנושא תתקבל ללא דיחוי.

הנורא מכל: שמותיהם של 45 ההרוגים שזוהו באסון מירון תשפ"א

במכתב כתבה זנדברג כי "עלינו לעשות הכל בכדי למנוע מהאסון הבא להתרחש, ולהפיק את הלקחים הכה חשובים בטרם תפקוד אותנו טרגדיה נוספת. על הממשלה לקחת אחריות על האסון ולהבטיח כי האסון שאירע יתוחקר באופן היסודי והמקצועי ביותר, ללא משוא פנים".

עוד קראה זנדברג לגנץ "לפעול כבר בממשלה הנוכחית וללא דיחוי להקמתה של ועדת חקירה ממלכתית לאסון שאירע בהר המירון. חקירה של אסון לאומי כה חמור יש להפקיד רק בידי וועדה עצמאית לחלוטין ועם מלוא הסמכויות, עם מנדט מלא לחקור גם את הדרג המקצועי הבכיר ואת הדרג הפוליטי. לאור זאת, אבקשך להעלות הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפני הממשלה במשאל טלפוני כבר מחר, בכדי שתתקבל החלטה זו ללא דיחוי".

כאמור, נראה כי השר גנץ נענה לבקשתה וביקש מהיועמ"ש להפעיל את השפעתו בעניין.

בני גנץ אביחי מנדלבליט אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה ממלכתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד