ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
פשוט לבכות > עדות מצמררת

אסון מירון • הרופא שקבע מוות ל-39 הרוגים: "הפגיעות היו נדירות" • צפו

רופא מד"א ד"ר רועי בבילה, אשר פיקד על האסון בהר-מירון, סיפר כי הוא זה שנאלץ לקבוע את מותם של רוב הקורבנות: "לא האמנתי שאתקל בדבר כזה ובאמת מעולם לא נתקלתי", סיפר כשהעצב והכאב ניכרים על פניו | צוותי הרפואה התפרקו: "קולגות שלי שפרצו בבכי, התקפלו"

אסון מירון • הרופא שקבע מוות ל-39 הרוגים: "הפגיעות היו נדירות" • צפו
ד"ר רועי בבילה צילום: באדיבות ynet

לאחר מעל ל-48 שעות מאז האסון בהילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר-מירון, אתמול (שבת) סיפר אחד מהרופאים שהיו במקום, כי נאלץ לקבוע מוות ל-39 מהקורבנות.

רופא מד"א, ד"ר רועי בבילה, סיפר בראיון ל'ynet' על השתלשלות האסון ורגעי האימה: "כמה שניות אחרי האירוע התחילו לנהור למרפאה אנשי הצלה בכמויות גדולות, עם מטופלים בדרגות פציעה שונות".

התיעוד באדיבות ynet.

"כמובן שקודם אנחנו ניגשים למטופלים הקשים. במקביל, נכנסים שני מטופלים ללא דופק ונשימה", אמר בבילה והמשיך, "התחלנו לטפל בהם בפעולות החייאה מתקדמות שכללו טיפול תרופתי והנשמה".

"באותו זמן עוד מטופלים נכנסו, חלקם היו במצב קשה ונדרשו להרדמה ולהנשמה. תוך כדי טיפלנו גם בנפגעים במצב קל, אי אפשר לשכוח אותם", הוסיף.

עוד בנושא:

מאות יושבים שבעה: רשימת בתי האבלים של הרוגי אסון מירון ז"ל

הנורא מכל: שמותיהם של 45 ההרוגים שזוהו באסון מירון תשפ"א

בנוסף, ד"ר בבילה הודה כי עוד לא נתקל באירוע שכזה בכל ימי חייו: "לא האמנתי שאתקל בדבר כזה ובאמת מעולם לא נתקלתי. אם כי יש לציין שאירוע כזה במירון הוא הגדול ביותר שיש במדינת ישראל מבחינת אבטחה רפואית".

"מד"א מעלה לפה כוחות רפואה אדירים עם כל כלי שיכול לתת מענה, כולל ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועים, טרקטורונים וכמובן תחנות אירוע רב נפגעים שנקראות אר"ן", סיפר והמשיך, "וכל אלה לצד חוליות רגליות שנועדו לשנע מטופלים מנקודת הפגיעה למרפאות".

הוא התייחס בראיון ל-ynet לקורבנות הרבים: "המטופלים סבלו מדרגות פגיעה שונות. כשיש לך מטופל אחד, אפילו שהוא יהיה במצב הקשה ביותר, אתה תילחם עליו ותנסה לעשות את המאמץ המרבי - אבל כשיש הרבה מאוד מטופלים במצב מאוד קשה, אתה מטפל באלה שסיכויי ההצלחה בטיפול בהם ראשונים".

הוא המשיך: "לצערי, היו מטופלים בשטח עם פגיעות קשות ביותר וזה משהו שאנחנו לא נתקלים בו בשגרה. הפגיעות היו גם נדירות. כתוצאה ממעיכה, בשל ההמון שהיה במקום, הפגיעות היו קטלניות".

"בעצם נאלצנו לקבוע את מותם בשטח ולא ניתן להם שום טיפול רפואי. במקביל, עשינו את כל המאמצים להציל גם מטופלים אחרים. בסופו של דבר, במקרים מסוימים נאלצנו לקבוע גם את מותם", הוסיף.

ד"ר בבילה סיפר כי לאחר שכל הפצועים פונו לבתי החולים, הוא נקרא למכון המשפטי הפתולוגי באבו כביר לסייע במלאכת זיהוי החללים; "רוכזו 39 גופות שנותרו בהר. כידוע, בישראל היחיד שיכול לקבוע מוות של בן אדם הוא רופא".

"בשלב מסוים הגופות רוכזו באחד האולמות פה במירון, ונקראתי יחד עם חוקרי משטרה ואנשי זק"א לבצע זיהוי. כל אחד עשה את עבודתו. בצער רב מילאתי 39 תעודות פטירה. זה היה קשה", שיתף בתחושות.

הוא סיפר כי חבריו התפרקו: "הייעוד והרצון שלי הוא להציל חיים, וכל מוות שנקבע הוא דבר מאוד קשה. עבדתי עם צוותי רפואה נוספים בשטח, היו המון צוותים שהתפרקו לי מול העיניים, קולגות שלי שפרצו בבכי, התקפלו".

"במלאכת קביעת מוות של 39 הרוגים אתה מתפרק מבפנים - אבל לא יכול לעצור את העבודה או לעכב אותה. בבוקר היה לי קשה. הקושי הוא בלתי יתואר", סיכם ד"ר רועי בבילה.

קביעת מוות אסון מירון תשפ"א ד"ר רועי בבילה YNET

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד