כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
פי 6 מהמותר

התחקיר חושף: הגבלת המהנדס במתחם ההדלקה של 'תולדות'

'בחדשות 12' נחשף הערב כי המהנדס שבנה את מתחם הטריבונות במתחם ההדלקה של תולדות אהרון קבע כי הקיבולת במקום היא עד 3000 איש כשבפועל היו במקום כ-20 אלף איש | גורמים במשטרה נעזרים כבר בייעוץ משפטי

התחקיר חושף: הגבלת המהנדס במתחם ההדלקה של 'תולדות'
אלפים בהדלקה בתולדות אהרן בתשע"ח צילום: אהרן קרון, פלאש 90

פחות משלושה ימים לאחר האסון הכבד בהר מירון שעלה בחייהם של 45 מתפללים ביום חמישי, ובכלי התקשורת כבר מבצעים תחקירים כדי לנסות ולהבין כיצד אושר האירוע ההמוני שהוביל לאסון.

איש התחקירים של 'חדשות 12' יוסי מזרחי חושף הערב (ראשון), שבבדיקה שהוא ביצע נמצא כי דו"ח המהנדס שבנה את המתחם של ההדלקות קבע שניתן לאכלס במקום עד 3000 איש, אך בפועל היו באותה הדלקה כ-20 אלף איש בחסות המשטרה.

עוד בנושא:

מאות יושבים שבעה: רשימת בתי האבלים של הרוגי אסון מירון ז"ל

הנורא מכל: שמותיהם של 45 ההרוגים שזוהו באסון מירון תשפ"א

אמנם הסכנה בגינה הגביל המהנדס את המתחם ל-3000 איש לא התממשה והפרנצ'ס נותרו על תילם בזמן הריקודים הסוערים, אך ביציאה מהמקום אירע האסון הענק שהותיר חור שחור בלב העולם היהודי.

נכון לעכשיו מתנהלים במקביל שני הליכי בדיקה, אך באף אחד מהם אין התקדמות. משה נוסבאום מדווח כי במח"ש ובמשטרה נמנעים בשלב זה לזמן לעדות עדים או מעורבים במתחם כיוון שבמשטרה ממתינים לפתיחת ועדת חקריה ממלכתית ובשל כך בשני הליכי הבדיקה, במח"ש ובמשטרה מתמקדים בשלב זה באיסוף חומרים ובניתוחם ומדובר בעיקר במסמכים שמתעדים את כל פעולות ההכנה ואת הדיונים השונים לאישור תוכניות. בנוסף מתמקדים במשטרה בתיעוד ובמצלמות אבטחה מהמקום.

עוד מדווח נוסבאום כי מספר גורמים במשטרה שמעורבים באסון כבר נעזרים בייעוץ משפטי ואוספים חומרים, דבר שקורה גם אצל הגורמים האזרחיים שהיו מעורבים בניהול האתר לפני האסון ובמהלכו.

אסון מירון תשפ"א מהנדס תולדות אהרון משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד