י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
"בדרך ליפול בפח"

תפנית בעלילה? בנט נפגש בחשאי עם נתניהו

הערב מדווח כי בשבוע שעבר נועדו ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ימינה בנט במעון בבלפור לדיונים על הקמת ממשלת ימין | במקביל נועדו גם צוותי המו"מ של השניים | עוד דווח כי בליכוד הבהירו לימינה שלא יוותרו על תיק המשפטים

תפנית בעלילה? בנט נפגש בחשאי עם נתניהו
נפתלי בנט/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/דוד כהן, פלאש 90

על רקע האסון הכבד בהר מירון שהקפיא לכמה רגעים את הפלונטר הפוליטי, הערב (ראשון) דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשבוע שעבר בחשאי עם יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, כך פורסם ב'חדשות 13'.

הפגישה הלא מדווחת בין נתניהו לבנט, מוכיחה כי ישנו ציר הידברות לא-מדווח בין השניים ומשנה את הקונספציה בה היינו שרויים, לפיה כביכול בנט מנהל מגעים עם גוש השינוי בלבד או בעיקר ולשם פניו מועדות.

גם ב'כאן 11' דווח על פגישתם של בנט ונתניהו, שם מספרים כי השיחות החשאיות נערכו בבלפור כשבמקביל נועדו גם צוותי המו"מ של המפלגות.

לפי הדיווח, בנט ונתניהו מסכימים לפי שעה שצריך למנוע מיאיר לפיד לקבל את המנדט ביום רביעי הקרוב והם פועלים לשם כך. בנוסף, עדיין לא ברור אם נתניהו מעדיף להטיל את המנדט על בנט או לפעול להעברתו לכנסת.

בתגובה לדיווח על המגעים בין השניים, גורם בגוש מתנגדי נתניהו טוען הערב כי "בנט בדרך ליפול בפח של נתניהו".

לפי הדיווחים, בנט משחק בשני צדדי המגרש, גם בצד של נתניהו וגם בצד של גוש השינוי. ליו"ר 'ימינה' אמנם אין מה להרוויח מהליכה עם נתניהו במידה וסמוטריץ' וסער לא מתפשרים, אך הוא ירוויח אם נכנס בחירות וראש הממשלה ישריין אותו ואת חבריו בליכוד.

עוד דווח כי במסגרת המגעים שהתקיימו בין הצדדים, ב'ליכוד' אמרו ל'ימינה' כי גם אם יצליחו להקים ממשלה - הם ידרשו שתיק המשפטים יישאר בידי מפלגתם, גם אם בנט ראשון ברוטציה.

גורם ב'תקווה חדשה' מתייחס לדיווח של הפגישה בין ראשי 'הליכוד' ו'ימינה' ואומר: "אנחנו לא נהיה חלק מהקואליציה של בנט ונתניהו". גם בגוש השינוי ישנם קשיים במו"מ להרכבת ממשלה.

עוד דווח הערב כי בכירת 'ימינה' איילת שקד דורשת את תיק המשפטים במידה ומפלגתה תקים ממשלה יחד עם גוש השינוי, ולא היא מאיימת כי תישאר בחוץ. 

מפלגת ימינה נפתלי בנט בנימין נתניהו הליכוד איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד