י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בין אדם לחבירו וצניעות

אחרי מות • דיון חירום בעדה החרדית: עצרת ענק ביום חמישי

לאחר דיון חירום בראשות הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, יצאו רבני העדה החרדית במכתב מיוחד תחת הכותרת "פלגי מים תרד עיני על שבר בת עמי" | ביום חמישי עצרת ענק על פני ככר זופניק והרחובות הסמוכים "ובע"ה עוד נשב לטכס עצה מה אפשר וראוי לתקן בצניעות וכדו' באתר"ק מירון"

אחרי מות • דיון חירום בעדה החרדית: עצרת ענק ביום חמישי
כינוס חירום בעדה"ח לרגל אסון מירון צילום: רפאל שורץ

חברי בד"ץ העדה החרדית התכנסו היום (ראשון) לדיון חירום בהרכב מלא בראשות הראב"ד זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך, על אסון מירון תשפ"א, בו הוחלט על עצרת תפילה המונית ביום חמישי הקרוב.

במכתב מיוחד תחת הכותרת "פלגי מים תרד עיני על שבר בת עמי", כותבים חברי הבד"ץ: "אוי מה היה לנו כי עלה המוות בחלוננו בא בארמוננו בהילקח מ"ה נפשות יקרות בעת משוש ושמחת הילולא דרשב"י באתרא דיליה בהר מירון, ונהפך לאבל מחולינו, נמס כל לב ורפו כל ידים וכל עין תהלך דמע מאין הפוגות על שבר בת עמי, פחד ופחת היה לנו השאת והשבר".

"בעל הנחמות אשר הוא טרף וירפא יך ויחבש ינחם את המשפחות האבלות, היתומים שנותרו ללא אב, האבות אשר שכלו את בניהם יקיריהם, ומשפחות שנקרעו קרעים קרעים רחמנא לשיזבן" הוסיפו עוד הרבנים.

במרכז מכתבם מחזקים חברי הבד"ץ בראשות הראב"ד לאמונה וביטחון באלוקים בעקבות האסון הקשה: "בלב רבים השאלה על מה עשה ה' לנו ככה, אמנם לא לנו להסביר דרכי ה' נעלמים הם מכל חי, וכמו שכתוב (ישעיהו נ"ה ח-ט) כי לא מחשבותי מחשבותיכם וגו', א'ל אמונה ואין עוול צדיק וישר הוא, אבל יש לנו לראות בזה קול שופר ממרום הקורא לנו להזדעזע ולערוך חשבון הנפש, ולב יודע מרת נפשו במה צריך חיזוק בתורה עבודה, ובקדושה וצניעות הנדרש לתקוני מעליא בעווה"ר".

בנוסף קראו חברי הבד"ץ בראשות הראב"ד לחיזוק בענייני בין אדם לחבירו: "ובימים אלו ימי ספירת העומר יש להתחזק בעניני בין אדם לחבירו, להרבות אהבה ואחווה ולתקן את עוון המחלוקת המרקד בינינו, ולחזק אהבה ואחוה וריעות. וגם הסכנה נוראה מההתקרבות לרשעים וההתדבקות בהם ובהליכותיהם ויעוי' דברי המשך חכמה בפרשתנו (עה"פ ואף גם זאת וגו')".

"עינינו נשואות לאבינו שבשמים שיטהר לבבנו, וכל אחד יתחזק ויוסיף זמן בלימוד התורה ובתפילה, ולקדש קהל לקרוא עצרה בכל מקום וקהילה וקהילה לטכס עצות במה יש להתחזק. ובע"ה עוד נשב לטכס עצה מה אפשר וראוי לתקן בצניעות וכדו' באתרא קדישא מירון ובפרט בימו"ד קדישא ועוד חזון למועד לכך (וידוע מה שהיה לפני כמאה ועשר שנה והתקנה שתקנו בשעתו בענין הצניעות)".

"וכאן קבענו שביום השבעה לעלייתם בסערה השמימה, ביום חמישי פר' בהו"ב כ"ד אייר תשפ"א נתאסף כולנו יחד אנשים נשים וטף למעמד תפלה ותחנונים, ולעצרת התעוררות בשעה 5:30 אחה"צ ע"פ ככר זופניק והרחובות הסמוכים, (נשים תתרכזנה אך ורק בבתי וורשא עבודת ישראל וסביבותיה) לעורר עלינו רחמי שמים המרובים, באמירת תהילים וסליחות וי"ג מדות של רחמים בתק"ש, ולדברי כיבושין להתעוררות והתחזקות בשעה קשה זו בה כל לבב דוי וכל ראש לחלי".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אסון מירון תשפ"א בדצ העדה החרדית דיון חירום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד