י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"שמעתי את החרחור האחרון שלו"

בן הרבי בעדות מטלטלת: "קראתי עם הנער 'שמע ישראל', הוא לא סיים"

כשהרב מוסקוביץ' נקלע לדוחק בהר מירון, הוא היה בטוח שסופו קרב. יומיים אחרי האסון הוא נזכר ברגע שבו ראה את המוות מול העיניים. "קראתי 'שמע ישראל' עם נער ששכב לידי - אבל הוא לא סיים"

בן הרבי בעדות מטלטלת: "קראתי עם הנער 'שמע ישראל', הוא לא סיים"
ר' מנדל מוסקוביץ עם אביו הרבי צילום: באדיבות המצלם

שלושה ימים לאחר אסון הענק בהר מירון, ואט-אט מגיעות עוד ועוד עדויות שמספרות על רגעי האימה הבלתי נתפסים שהתרחשו באותו מסדרון צר בליל חמישי האחרון.

עדות מטלטלת של הרב מנחם מנדל מוסקוביץ', צעיר בניו של האדמו"ר משאץ מבני ברק, ששרד את התופת, שופכת אור על הרגעים הקשים שיחרטו למאות אנשים לנצח.

"היינו שם בהדלקה ונהיה לחץ גדול, אז רצינו לצאת", הוא מספר ליוסי אלי ב'חדשות 13'. "הייתי עם הבן שלי ונדחפנו לכיוון היציאה. ידענו שמיד ביציאה אחרי 2 דק' נגיע לאוויר והכל יהיה בסדר".

אך הרב מוסקוביץ' ובנו נדחקו לתוך המסדרון הצר מלהכיל את אלפי החוגגים בדיוק בדקות שהאסון החל. "אנשים צועקים שנופלים פה", הוא מספר ולדבריו, "עד שצועקים 'אנשים נופלים פה', גם אני נפלתי, בתוך ערימת האנשים וברגע שאתה נופל שם אין לך איך לקום".

הרבי משאץ בביקור היום אצל בנו.

לדברי הרב מוסקוביץ', רב קהילת 'אזמרה' בצפת, בעודו נלחם על כל טיפת אוויר במסדרון הצר, הוא ניסה כל הזמן לשמור על בנו בן ה-13 שזעק לעזרה.

"הבן שלי צועק, אבא, אבא, אל תלך!", הוא מספר ממיטת חוליו ולדבריו הוא כבר לא יכול היה לעשות הרבה לאחר שנפל על הרצפה, "פשוט לא יכולנו לנשום עד שהגענו למצב שאנחנו בסיטואציה הזו וזה מה יש".

הוא מספר כי החל לומר 'שמע ישראל' יחד עם נער ששכב לצידו, אך הנער לא הספיק לסיים את קריאת שמע וחרחר למוות.

"שמעתי את החרחור האחרון שלו", הוא מספר ובקושי מוציא את המילים ממיטתו בבית החולים. במשך דקות ארוכות הוא ראה סביבו אנשים נמחצים למוות אך לא יכול היה לעשות הרבה.

"הרגשתי שמתחילים לפנות אנשים מעליי ואז אני שומע את אחד האנשים צועק 'תזהרו על הגופות', לדבריו אחרי ששמע את זה הוא נכנס לחרדה לגורל בנו.

אט אט הזעקות לעזרה נמוגו ודממת מוות אפפה "השקט הכי מפחיד", לדבריו. באותם רגעים כשהוא נאבק על טיפת האוויר האחרונה, הרב מנחם מנדל רק התפלל להיחלץ עם בנו בשלום מהמקום.

הרב מוסקוביץ' איבד את הכרתו ובשל חומרת מצבו הוא הוטס לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. לאחר יממה התעורר, אך לא הצליח להוציא מילה מפיו. הוא ביקש דף ועט ושאל האם בנו בחיים. כשהשיבו לו בחיוב אנחת רווחה עלתה בלבו.

אסון מירון תשפ"א הרבי משאץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד