י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הצדיק מירכא

אסון מירון: הדרוזי שפתח את ביתו לזקוקים לעזרה

לצד כל אותם ארגוני החסד שפעלו לאורך הלילה והיום, באסון מירון. התגלו נקודות של אור וחסד בדמותם של אנשים פרטיים שלא היו מסוגלים לעמוד מנגד | אחד מהם שבלט בנוף, הוא סאהר עטאלה, דרוזי ישראלי תושב ירכא שהתחנן לסייע במה שרק אפשר

אסון מירון: הדרוזי שפתח את ביתו לזקוקים לעזרה
סאהר עטאלה צילום: באדיבות המצלם

בראיון לרב אלחנן פופקו מארה"ב, סיפר סאהר עטאלה, דרוזי ישראלי מהיישוב ירכא ליד מירון כי עבד כל הלילה לעזור ולסייע לניצולי האסון לשוב לביתם. הוא סיפר שהוא החליט לנסות לעזור לאנשים, כאב לו הלב לראות את המראות והוא הבין כי 'זה ממש קרוב לבית שלו, והוא לא יכול להישאר מנגד'.

סאהר סיפר שהוא ראה את החדשות והבין מיד שזה מתרחש באזור שלו, בנוסף מכרים התקשרו אליו וביקשו ממנו לצאת ולבדוק במירון מה קורה שם, אבל כוחות המשטרה לא נתנו לו להיכנס.

סאהר ניסה להיכנס שוב ושוב, כדי למצוא אנשים שהקרובים שלהם לא הצליחו למצוא אותם, אך ללא הצלחה. הוא נשאר באזור עד 6 בבוקר, לבסוף החליט כי הוא חוזר הביתה. 

הוא סיפר שהוא נסע כמה וכמה פעמים למחרת, במהלך היום, לעזור לאנשים שפנו אליו לעזרה, הוא הבין שהמקום סגור בגלל האסון, אז הוא עזר לאנשים שפנו אליו באופן אישי.

הכל החל בציוץ של סאהר ביום חמישי בשעה 2 לפנות בוקר, הוא כתב "‏חברים כל מי שרואה את הפוסט שלי מאיזור המרכז וירושלים, ותקוע במירון בשל האסון שם, אני גר בירכא 25 דקות ממירון, מוכן לבוא לקחת כל משפחה שתישן אצלי עכשיו, יש לי בית וקומה ריקה אשמח לעזור מהלב ובלי תמורה, כל מי שאין לו איפה ללכת בלילה עכשיו עקב סגירת הכבישים בגליל שידבר איתי" סאהר השאיר בפוסט את מספר הפלאפון שלו.

שעות אחר כך פרסם שוב סאהר, "‏מאחל החלמה מהירה לכל הפצועים ויהי זכרם ברוך של כל האנשים שנפלו באסון הכבד שקרה אתמול בהר מירון תודה לכל האנשים שהתקשרו ושמו לי הודעות אהבה מרגשות מאזרחים עד לכל התקשורת בישראל, מדינת ישראל מדינתנו ואנחנו אחים לא רק בצבא גם בעת משבר ואסונות, שלא תדע ישראל צער לעולם".

אחר כך סיפר סאהר כי הוא מאד שמח לעזור לבחור שנתקע. "‏סוף סוף עזרתי לבחור בשם מאיר בן זכאי שיצאתי לאסוף אותו בלילה של האסון בהר מירון, הוא היה תקוע בלי כלום ולא אפשרו לו המשטרה לעלות חזרה  להר, עכשיו מאיר בן זכאי נוסע לירושלים באוטובוס, עשיתי לו העברה כספית שיסתדר עד לבית, למרות כל הניסיונות שלי להביא אותו לבית שלי שכשלו בשל האסון".

 

 

 

דרוזי ירכא אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד