ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
כל הלחץ על סמוטריץ׳

דרמה בציונות הדתית: רבנים בכירים מאשרים להישען על רע"מ

בעקבות אי הצלחתו של נתניהו להרכיב קואליציה, הלילה והבוקר שני רבנים בכירים במגזר הדתי-לאומי משנים את דעתם, ותומכים בממשלה ימנית שתישען על המפלגה האסלמית: "צריך לתת לזה סיכוי" | הרב חיים דרוקמן, מנהיגו הרוחני של סמוטריץ' - שוקל גם הוא לתמוך

דרמה בציונות הדתית: רבנים בכירים מאשרים להישען על רע"מ
סיעת הציונות הדתית צילום: באדיבות המצלם

בזמן שנותר, פחות מ-48 שעות לפקיעת המנדט של נתניהו, הבוקר והלילה (שני) כמה רבנים בציונות הדתית מודיעים כי הם כבר לא פוסלים ממשלה שתישען על 'רע"מ'.

הראשון שהודיע כי שינה את דעתו הוא מנהיגה הרוחני של מפלגת 'נעם', הרב ישראל טאו, שפרסם הלילה מכתב חריג, בו הודיע כי הוא משנה את דעתו, ומאשר לנציגו בכנסת לשבת בממשלה שתישען על המפלגה האסלאמית.

"אני קורא, לכל מי שהדבר בידו", פתח הרב במכתבו והמשיך, "לפעול ככל יכולתו על מנת לתת את הכוח בידי נתניהו להרכיב את הממשלה, לכנוס אליו את כל הכוחות אשר לב יהודי בקרבם ולהמשיך להנהיג את עם ישראל למען עמו ונחלתו".

הרב טאו טען כי קשה להקים ממשלה שתישען על רע"מ, אך זה נצרך בעת הזו: "נורא הדבר. ההסתמכות על שאינם יהודים להקמת ממשלה, גם ב'שב ואל תעשה', יש בה חילול השם גדול. אולם, ההסכמה לתת יד למזימות ההרסניות להן מצפים אויבי ישראל, בביטול עניינה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכל הכרוך בזה היא חילול ד' נוראי".

בנוסף, כתב כי לאחר מכן לא יצטרכו להישען על עבאס: "יצטרפו אליה כוחות נוספים שישתחררו מרעיונות הכזב, ותוסר ולא יהיה שום צורך להישענות על כאלה שאינם יהודים".

לאחר מכן הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, התראיין הבוקר והודיע כי מחזק את המכתב של הרב טאו: ‏"קראתי את דברי הרב טאו ואני מזדהה עם כל מילה. צריך לתת לזה סיכוי"

"אני חושב שצריך לאפשר את זה, לא מתעלם מהחששות אבל אנחנו ברגעי הכרעה, אמרתי את זה לסמוטריץ׳, הוא צריך להבין שנעמוד מאחוריו", אמר בראיון ל'גלי ישראל והמשיך, "בצלאל אדם חכם ופיקח, אני מקווה שיקבל את ההחלטה הנכונה".

לאחר מכן פרסם העיתונאי עמית סגל, כי על הרב חיים סבתו והרב פנדל, רבנים בכירים בציונות הדתית, מופעל לחץ כבד מאוד שיתמכו גם הם בממשלה שתישען על רע"מ.

בנוסף, על זקן רבני הציונות הדתית הרב חיים דרוקמן מופעל גם לחץ כבד, והאחרון, שנחשב כמנהיגו הרוחני של סמוטריץ', שוקל גם הוא להודיע שיתמוך בממשלה שתהיה תלויה על עבאס.

מכתבו הלילה של הרב טאו, הראיון של הרב אליהו והתבטאויות של שאר רבני המגזר, באים לאחר שבסוף השבוע האחרון חתמו רובם על מסמך אחר, בו קראו שלא להקים ממשלה שנשענת על רע"מ: "אנו קוראים לנבחרי הציבור שלא להתפתות אחר מילים יפות".

"כל מטרתן היא לסמא את עיני הציבור בישראל ולהכשיר חלילה את השרץ של הקמת ממשלה בישראל בתמיכת אויבינו", נכתב במכתב, אלא שכעת כאמור, דעתם מתחילה להשתנות.

בצלאל סמוטריץ מפלגת רע"מ הרב טאו הרב דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד