י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צפו בתיעוד

נעצר חשוד בשורה של אירועי ונדליזם בבתי כנסת

משטרת ניו יורק עצרה צעיר שחשוד בשורה של פשעי שנאה נגד בתי כנסת בריברדייל. החשוד נעצר על ידי משטרת ניו יורק בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר בליל שבת בשדרות דלפילד לאחר שרכב על אופניו כנגד התנועה. כך דווח ה'ניו יורק פוסט'.

נעצר חשוד בשורה של אירועי ונדליזם בבתי כנסת
‏‏החשוד במצלמת האבטחה צילום: צילום מסך

ג'ורדן ברנט בן 29 מניו-יורק, הואשם בשבת האחרונה בפריצה ובהשחתה כשהמניע הוא 'פשע שנאה'. המשטרה מסרה כי הוא עומד בפני "אישומים רבים הקשורים למעשי וונדליזם רבים אותם ביצע כפשעי שנאה", כך אמרה ג'סיקה קורי, מפקדת פשעי השנאה של ניו יורק, בתדרוך לתקשורת בריברדייל ניו יורק.

דלתות וחלונות בכמה בתי כנסת בריברדייל נופצו בשבועות האחרונים והחשוד נצפה במצלמות האבטחה כשהוא משליך אבנים לעבר המרכז היהודי בריברדייל. המשטרה אמרה כי הוא אותו אדם שנראה בסרטון פוגע באתרים נוספים, בהם בתי כנסת.

ברנט, תושב ריברדייל, נעצר על ידי משטרת ניו יורק בסביבות השעה שלוש לפנות בוקר בליל שבת בשדרות דלפילד לאחר שרכב על אופניו כנגד התנועה. כך דווח ה'ניו יורק פוסט'.

שוטרים חזרו לאזור בו נעצר, הם מצאו טנדר עם שמשה שבורה, וכשצפו במצלמות אבטחה באזור הם גילו כי ברנט זרק לעבר השמשה סלע, ​​כך נמסר מהמשטרה.

בחניון בית הכנסת הסמוך 'עדת ישראל' מצאו השוטרים ספרי תפילה זרוקים על הקרקע, אחראי בית הכנסת אמר למשטרה כי האופניים שברנט רכב עליהם, תואמים לאופניים שנגנבו משם לפני מספר ימים.

"אני חושב שזה יביא תחושת גדולה של הקלה לקהילות", אמר ג'ון מילר, קצין משטרה בכיר, "אני מקווה שהחיים יחזרו להיות נורמליים ואנשים יוכלו להתפלל ללא חשש".

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', לפני כשבוע הותקפו המרכז היהודי בריברדייל, ובית חב"ד בריברדייל. במוצאי שבת הותקפו שוב שניהם, גם מרכז 'ישראל הצעירה' מריברדייל, ומרכז יהודי נוסף בריברדייל. גורם קהילתי אמר אז כי "ישנה נוכחות משטרתית כבדה בסביבת המרכזים היהודיים בברונקס" וציין כי "קבוצות יהודיות מקומיות היו מרוצות מתגובת המשטרה עד כה".

במרכז היהודי ריברדייל, הצעיר השליך החשוד סלעים ושבר שלושה חלונות. לעבר 'ישראל הצעירה' בריברדייל הושלכו גם סלעים לעבר החלון הקדמי שניפצו את הזכוכית. החשוד השליך אבנים לעבר דלת הכניסה, חלון המשרד וחלון צדדי.

ארגון 'השומר הקהילתי' מסר לתקשורת כי על פי דיווחים של מתנדבים במקום, שאושרו על ידי סריקת צילומי המצלמות, העבריין השחית חלונות של ארבעה בתי כנסת באמצעות השלכת סלעים וכתוצאה מכך חלונותיהם ניזוקו.

פשע שנאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד