כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

בן האדמו"ר הגיע לפתח הטיפול הנמרץ: "איך קען נישט", זעק

שעות חלפו מאז התרחש אחד האסונות הכבדים שידע הציבור החרדי, אבל עד לשעות הלילה המאוחרות טרם עודכן האברך דוד צבי גוטשטיין, היחיד שנותר מהמשפחה בשדה הקטל - על אובדן כל עולמו • וגם: שני הבתים בביתר עילית שייוותרו מיותמים

דוד צבי גוטשטיין. החתן שנותר בחיים
דוד צבי גוטשטיין. החתן שנותר בחיים



שעות בודדות חלפו מאז נפלה חשיכה גדולה על הציבור החרדי. האסון הכבד מנשוא, השחור משחור, בו נמחקה משפחה שלמה מביתר עילית - לא הותיר איש אחד אדיש. מאות חזרו ממקומות הנופש, עצרו את מירוץ החיים ועקבו בחרדה ובהיסטריה אחר הידיעות הזורמות מדרום הארץ ואינן מותירות לב אחד שאינו מתפלץ.

ביתה הריק של המשפחה בביתר עילית, העיד יותר מכול על היתמות, השכול והאובדן. הבית היה סגור על מנעול ובריח, ובחוץ התגודדו המוני מכרים אבלים, לצד עיתונאים שביקשו ללקט מעט מקולות האבל.

הכל נותר מיותם. אל הבית הזה, איש כבר לא יחזור.

שלושה דורות של משפחה - ההורים, ארבעת הילדים, בהן אחת נשואה והנכד היחיד - נספו, עלו בסערה השמימה באחת התאונות המחרידות שאירעו בשנים האחרונות. משפחה שלמה נכחדה מעל פני האדמה. המחשבה על כך, די בה בכדי לדכא את ליבו של כל אדם.

'יום חמישי השחור', ייזכר היום הזה, שבו אבדה משפחה שלימה, חיים שלמים, עולמות ומלואם.

בן האדמו"ר נסוג בבהלה

רק אחד נותר לפליטה: דוד צבי גוטשטיין, חתנם של בני הזוג שנספו עם כל ילדיהם ונכדם - בנו של דוד צבי. אשתו נהרגה, בנו היחיד עלה לעולם שכולו טוב. עולמו חרב עליו והוא נותר בלי אשה, ללא ילד. בלי משפחה מצד רעייתו המנוחה.

הצעיר, אברך משי בן 23, שכל מכריו מעידים על אישיותו העדינה - נותר לבד. אין לו בית לחזור אליו. אין לו עוד אשה, אין לו ילד.

בתחילתו של הערב הסהרורי הזה, שייחקק לעד באותיות של דם בתולדותיו של הציבור החרדי בארץ - עוד חשבו כולם כי גם האברך נקטף מערוגות החיים. מכריו, אברכים מהעיר ביתר עילית, מיררו בבכי. חבריו, שלילה קודם לכן עוד ישבו עימו בשיעור הגמרא הקבוע בבית כנסת לעלוב ברחוב החוזה מלובלין, בו נהג להשתתף מדי ערב - ייללו יללות מרות. שיעור התורה התבטל, ותחת זאת רבתה התאניה והאנייה.

אך בחלוף השעות, התברר כי הקב"ה הותירו לפליטה. הוא היה היחיד, מלבד נהג המיניבוס, שנותר בחיים. הוא נפצע בדרגה בינונית, והובהל לבית החולים 'ברזילי' באשקלון, שם אושפז במחלקת הטיפול הנמרץ, עם שברים שונים בגופו.

מחר הוא יקבור את רעייתו, את ילדו הפעוט, וגם עוד נשמה שהיתה בדרכה לאוויר העולם. אבל את חייו, הוא קיבל במתנה. איזה סוג של חיים אלה? שואלים חבריו, אך נחושים לתמוך בו ולעזור לו לאסוף את שברי חייו ולהשתקם.

נכון לשעה זו, אחת אחר חצות של ליל חמישי השחור, עדיין לא עודכן האברך על פטירתם הטראגית של כל יקיריו. רופאי בית החולים אסרו לעדכנו בדבר הטרגדיה, עד לשעות הבוקר של יום שישי.

האדמו"ר מקרלין, רבם של בני המשפחה שנספתה, ורבו של דוד צבי שהיה היחיד שניצל משדה הקטל - שיגר את בנו הגדול אל בית החולים, על מנת שייכנס לחדרו, שם הוא מאושפז בהכרה מלאה אך בעירפול חושים, ויבדוק האם הוא במצב המאפשר לבשר לו את הנוראה שבבשורות. במידה וזה אפשרי והרופאים מאשרים זאת, תאזור אומץ ותבשר לו את הבשורה - הורה האדמו"ר לבנו.

אך דרך בן האדמו"ר על מפתן חדר הטיפול הנמרץ - והוא נסוג בבהלה, כשכל כולו סערת רוחות. "אני לא מסוגל, איך קען נישט", הודיע לחסידי קרלין שעמדו בפתח, ואף מיהר לעדכן את אביו.

"נתמוך בו לכל אורך הדרך"

נכון לשעה זו, אוסרים הרופאים לגלות לאברך על דבר פטירתם של בני משפחתו. ההערכה היא, כי לקראת הבוקר הוא יעודכן. בינתיים הוא קיים שיחה טלפונית רק עם אביו.

הרופאים הודיעו, כי מי שיורשה לבשר לו את הבשורה, יהיו רק בני משפחה מדרגה ראשונה. אלא שהם עצמם זקוקים כעת לעידוד רב ולתמיכה. עד לשעות הלילה המאוחרות מאוד, הם אפילו לא היו מסוגלים נפשית ללכת לבית החולים.

"אנחנו נתמוך בו לכל אורך הדרך", הבטיחו הלילה, בדמעות חונקות, חבריו של האברך שנותר בודד בעולמו.

לאחר שבמהלך הלילה יזוהו גופות שבע ההרוגים ע"ה, ייצא מסע ההלוויה ההמוני. הדמעות יירדו כמים, והציבור החרדי יבכה את פטירתם של שבעה קורבנות עולה - שלושה דורות של משפחה שלמה, שנלקחה לעולם שכולו טוב בטרגדיה שכולה שכול.



עוד בנושא:

"אבא, די! זה חורבן שזקני ירושלים לא זוכרים כמותו" • אלפים במסע הלוויה
המתנדב שהגיע ראשון לזירת האסון: "זה היה תוהו ובוהו"
המשטרה: "יתכן שהנהג סונוור מהשמש כשפרץ המחסום"
הזק"אים לא עמדו במראות: בדמעות רותחות טיפלו בחברם ההרוג
"אנשים עומדים ולא עושים כלום חוץ מלבכות"
משפחה נמחקה • שערי העיתונים ביום שאחרי
משפחת ברנשטיין, היתה ואיננה • תמונות • ההכרזה המצמררת: "הלויית 7 בני משפחה אחת..." • להאזנה
כך נראה האסון • תמונות מהשטח
"ירח, הוא אמר לי, לא אשכח אותך לעולם" • קינה
החתן התעורר ושאל: "איפה אשתי? אני רוצה לדבר איתה!" • דיווח מבית החולים
"הכרתי אותם. הכרתי את בני המשפחה היקרים" • טור אישי זולג דמעות
התאונה המזעזעת: מבט מבפנים • וידאו
"שעתיים לפני התאונה, היה אצלי האבא, כעת הוא איננו" • עדויות מצמררות • וידאו
"המיניבוס מעוך לגמרי. כובעים וחליפות על הרצפה" • עדות מהשטח
שבעה בני משפחה מביתר עלית נספו בתאונת רכבת • מזעזע
דוד צבי גוטשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד