י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"ממשלה בלי רע"מ"

אחרי הלחץ: זקן רבני הציונות הדתית מגבה את סמוטריץ'

בעקבות הודעתם של מספר רבנים כי ניתן להסתמך על רע"מ, הרבנים הבכירים במגזר הדתי-לאומי נפגשו עם יו"ר 'הציונות הדתית', ולאחריה זקן הרבנים הרב חיים דרוקמן תמך בעמדה של סמוטריץ': "עמדתנו לא השתנה" | לפני כן האחרון הגיב לפרסומים כי הוא מתכוון להתפטר: "צר לי להשבית שמחות - אין לי שום כוונה"

אחרי הלחץ: זקן רבני הציונות הדתית מגבה את סמוטריץ'
הרה"ג חיים מאיר דרוקמן צילום: אבי דישי, פלאש 90

לאחר הודעתם של כמה רבנים הבוקר כי הם לא מתנגדים לממשלה שנשענת על רע"מ, היום (שני) בכירי רבני המגזר הדתי-לאומי נועדו עם יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ'.

בפגישה, שנערכה בביתו של המנהיג הרוחני של סמוטריץ' הרב חיים דרוקמן, נשמעו קולות רמים, ואף דווח כי הפגישה הייתה מתוחה מהצפוי, אך לאחריה הרב דרוקמן הוציא סרטון בו הוא מביע תמיכה בעמדת סמוטריץ' לפיה לא נשענים על רע"מ.

"העמדה של הרבנים לאחר הדיון", אמר הרב דרוקמן בסיום, "הוא שמתמידים בעמדה שלא להשתמש במפלגת 'רע"מ' להקמת הממשלה, ברצון אפשר להקים ממשלה בלעדיה".

הרב דרוקמן המשיך: "אחרי אסיפת רבנים גדולה, הסיכום הוא שאסור ל'ימינה' בשום פנים ואופן להצטרף לממשלת שמאל, והיא חייבת ללכת אך ורק לממשלת ימין, ויכולה לקום כזו".

"בוודאי שממשלת ימין מבוססת על יהודים שמצביעים עבורה, ולא אחרים ינחו את הממשלה שלנו. הרי אנחנו רוצים לעזור לכל האזרחים של מדינת ישראל, אבל הממשלה צריכה להתבסס על יהודים", סיכם.

לאחר הפגישה, סמוטריץ׳ תקף את נתניהו: "הניסיונות שלך להפעיל עלי לחץ להסכים להקמת ממשלת "ימין" שנשענת על תומכי טרור לא יצליחו. זה בערך כמו להשקיע בסגרים במקום חיסונים... לא באפיק ההוא היתה תפארתך".

"מציע לך להתחיל לעסוק בהקמת ממשלת ימין. אם תשקיע בזה פרומיל ממה שהשקעת בהבאת החיסונים נצליח ביחד בע"ה", הוסיף.

מוקדם יותר, יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' הגיב לדיווחים לפיהם הוא וחברתו למפלגה, אורית סטרוק, יתפטרו מהכנסת כדי לאפשר ממשלה שתישען על רע"מ.

"‏חוזר אחרי כמה שעות שלא הייתי כאן ורואה את חגיגות התפטרותי. צר לי להשבית שמחות אבל אין לי שום כוונה להתפטר", צייץ והמשיך, "האצבע שלי תישאר תקועה עמוק בסכר".

"היא תמנע את קריסת הציונות בהקמת ממשלה שתישען על תומכי טרור ששוללים את קיומנו כמדינה יהודית. חולדאי לא צריך להאיר את בניין העירייה הלילה בתמונתי", הוסיף.

כאמור הבוקר והלילה רבנים בציונות הדתית הודיעו כי הם כבר לא פוסלים ממשלה שתישען על רע"מ.

הראשון שהודיע כי שינה את דעתו הוא מנהיגה הרוחני של מפלגת 'נעם', הרב ישראל טאו, שפרסם הלילה מכתב חריג, בו הודיע כי הוא משנה את דעתו, ומאשר לנציגו בכנסת לשבת בממשלה שתישען על המפלגה האסלאמית.

"אני קורא, לכל מי שהדבר בידו", פתח הרב במכתבו והמשיך, "לפעול ככל יכולתו על מנת לתת את הכוח בידי נתניהו להרכיב את הממשלה, לכנוס אליו את כל הכוחות אשר לב יהודי בקרבם ולהמשיך להנהיג את עם ישראל למען עמו ונחלתו".

הרב טאו טען כי קשה להקים ממשלה שתישען על רע"מ, אך זה נצרך בעת הזו: "נורא הדבר. ההסתמכות על שאינם יהודים להקמת ממשלה, גם ב'שב ואל תעשה', יש בה חילול השם גדול. אולם, ההסכמה לתת יד למזימות ההרסניות להן מצפים אויבי ישראל, בביטול עניינה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכל הכרוך בזה היא חילול ד' נוראי".

בנוסף, כתב כי לאחר מכן לא יצטרכו להישען על עבאס: "יצטרפו אליה כוחות נוספים שישתחררו מרעיונות הכזב, ותוסר ולא יהיה שום צורך להישענות על כאלה שאינם יהודים".

לאחר מכן הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, התראיין הבוקר והודיע כי מחזק את המכתב של הרב טאו: ‏"קראתי את דברי הרב טאו ואני מזדהה עם כל מילה. צריך לתת לזה סיכוי"

"אני חושב שצריך לאפשר את זה, לא מתעלם מהחששות אבל אנחנו ברגעי הכרעה, אמרתי את זה לסמוטריץ', הוא צריך להבין שנעמוד מאחוריו", אמר בראיון ל'גלי ישראל' והמשיך, "בצלאל אדם חכם ופיקח, אני מקווה שיקבל את ההחלטה הנכונה".

הרב חיים דרוקמן בצלאל סמוטריץ' מפלגת רע"מ הציונות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד