י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הקים מפלגת לווין"

בנט תוקף: "שנתניהו יפנה את כל הסרטונים הנרגשים לסמוטריץ'"

בפתח ישיבת סיעת 'ימינה' התייחס היו"ר נפתלי בנט לאסון מירון תשפ"א כמו גם הפלונטר הפוליטי אליו נקלעה מדינת ישראל, והגיב להצהרת נתניהו. "בבחירות האלה הוא הקים מפלגת לוין, ועכשיו הוא לא מצליח להשתלט עליה"

בנט תוקף: "שנתניהו יפנה את כל הסרטונים הנרגשים לסמוטריץ'"
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דקות לפני ישיבת הסיעה של מפלגת 'ימינה', שיגר נתניהו מסר אל יו"ר ימינה, נפתלי בנט, בו הוא הבהיר כי הוא זז עבורו מתפקיד ראש הממשלה, העיקר שתוקם ממשלת ימין.

בפתח ישיבת הסיעה התייחס בנט לאסון מירון תשפ"א כמו גם הפלונטר הפוליטי אליו נקלעה מדינת ישראל, והגיב להצהרת נתניהו.

בפתח דבריו אמר בנט: "אתמול היה יום אבל לאומי לזכר קורבנות האסון במירון. יום האבל חלף, אבל התחושה הקשה, העצב, והתסכול על החיים שנגדעו - יהיו איתנו לעוד זמן רב. הגעתי למירון כמה שעות לאחר האירוע: העדויות ששמעתי היו קשות ומתסכלות".

"רבותיי, הוואקום הזה, האזורים שבהם המדינה לא קיימת, שאין בהם ריבונות - לא יכול להמשך. צריך פה תיקון עמוק, מהותי. עכשיו עלינו לעמוד לצד המשפחות, האלמנות והיתומים, ולוודא שאף אחד לא נשאר לבד" הוסיף בנט.

בשלב זה עבר בנט לנושא לעניין הפוליטי: "אנחנו מתקרבים לתום תקופת המנדט של נתניהו. מטבע הדברים, יש הרבה ספינים, והרבה תכונה במערכת. אנחנו מדברים עם כולם, נפגשים, מנסים לקרב בין הצדדים, הופכים כל אבן. יש הרבה רעש, אבל הקו שלנו נשאר עקבי, אולי העקבי מכל המפלגות. כמו שאמרתי בתחילת הדרך, מטרת העל שלנו היא להקים ממשלה ולמנוע סיבוב נוסף של בחירות. העדיפות הראשונה שלי הייתה ונשארה ממשלת ימין. אני יודע שזה מאכזב הרבה אנשים, לפעמים בשמאל, אבל אני איש ימין ואני לא מתכוון להשתנות. לשם הקמת ממשלת ימין אנחנו מוכנים לשקול דברים שבעבר לא חשבנו שנגיע אליהם. אני חוזר ואומר, המכשול להקמת ממשלת הימין הוא לא ימינה".

בנט הוסיף והבהיר: "שמעתי עכשיו את הצעתו של נתניהו. אני חייב לומר - הצעה זו אינה מובנת לי. לא ביקשתי מנתניהו את ראשות הממשלה אלא ממשלה. ואת זה, לצערי, אין לו, כי סמוטריץ' שרף את כל הגשרים להקמת ממשלת ימין. זו המציאות. זה לא העניין שיציעו לי עוד משהו. לפני שלושה שבועות אמרתי לראש הממשלה: ׳יש לך את האצבעות שלנו, תביא ממשלה׳. לא ביקשתי ראשות ממשלה. אתה לא צריך לשכנע אותי בעוד ועוד תופינים, תביא ממשלה - אנחנו מוכנים לעזור'".

"אין שום מחלוקת על תפקידים, כיבודים, רוטציות או דברים כאלה. הכל סוכם בשעה הראשונה של המו"מ. אני מוכן להקים ממשלת ימין אתמול. ואז אמרתי לראש הממשלה: ׳אני לרשותך, בוא נביא ממשלה׳. אבל מהרגע הראשון במקום להתאמץ להביא את הממשלה ולכוון את הלחץ על מי שלא מוכן להיכנס לממשלה, הוא הלך לברירת המחדל הרגילה שלנו - לתקוף את ימינה. ועכשיו, זה חוזר. לנתניהו פשוט אין ממשלה והוא מנסה להפיל את זה על ימינה. זו האמת".

"אני רוצה לשמור פה על טון מכבד לראש הממשלה אבל חשוב להגיד דברים כהוויתם - בפשטות, בבחירות האלה הוא הקים מפלגת לוין, ועכשיו הוא לא מצליח להשתלט עליה. שיפנה את כל הסרטונים הנרגשים לסמוטריץ'" עקץ בנט, והדגיש: "אני אומר בקול ברור את מה שאמרתי מההתחלה: אם נתניהו לא יצליח להקים ממשלת ימין, ננסה להקים ממשלת אחדות, מתוך מחשבה שהדבר הכי מזיק, הכי הרסני, למדינת ישראל ולציבור הישראלי בימים אלה, אלה עוד בחירות. אתם מעלים על דעתכם מה המשמעות? אסון מירון, משברים חוקתיים בישיבות הממשלה, מבוכה, בלבול. זה מה שאנחנו רוצים פה? זה החזון? זה הכיוון? אני גאה בזה שאני עומד על הקמת ממשלה, אני לא מתנצל על זה. מי שלא נותן יד להקמת ממשלה הוא חסר אחריות. אנחנו ברגעים מאוחרים מאוד אבל לא כבה הנר".

לסיכום אמר: "האסון במירון הזכיר לנו שמעבר למחלוקות אנחנו עם אחד, שאנחנו מחוברים זה לזה, וערבים זה לזה. אני קורא לכולם, לכל מנהיגי המפלגות - אנו בדקה ה-90. תגלו אחריות, תקשיבו למה שהציבור מבקש מאתנו".

נפתלי בנט בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד