י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אסון מירון

מנדלבליט לגנץ: אין מניעה להקים ועדה ממלכתית

היועץ המשפטי שולח היום מכתב לשר גנץ, ובו נותן את חוות דעתו לפיה אין מניעה משפטית להקים ועדת חקירה ממלכתית לאסון בהילולת הרשב"י: "למרות קיומו של קושי משפטי בקבלת החלטה על ידי ממשלת מעבר" | בנוסף נימק: "עומדת הדחיפות בהקמתה של חקירה ממלכתית"

מנדלבליט לגנץ: אין מניעה להקים ועדה ממלכתית
בני גנץ/אביחי מנדלבליט צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לאחר קרוב לארבעה ימים מאז האסון הנורא בהר-מירון, היום (שני) היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הוציא חוות דעת משפטית שתאפשר הקמת חקירה ממלכתית בזמן ממשלת מעבר, זאת לאור בקשתו של שר המשפטים וראש הממשלה החליפי בני גנץ.

"למרות קיומו של קושי משפטי מסוים בקבלת החלטת בדבר הקמת ועדת חקירה ממלכתית על ידי ממשלת מעבר", כותב מנדלבליט במכתבו, "זה אינו עולה לכדי מניעה משפטית לקבלת ההחלטה כאמור בעיתוי הנוכחי".

היועץ המשפטי לממשלה נימק את חוות דעתו: "רק ועדת חקירה ממלכתית תוכל לתכלל את כלל היבטי החקירה של האסון, שכן יש לה את הסמכויות הרחבות ביותר ובידיה הכלים לגיבוש ההמלצות המתבקשות".

"בנסיבותיו המיוחדות והחריגות של האירוע, ובפרט לאור האפשרות כי חברי ממשלה יידרשו להתייצב בפני הוועדה, רק ועדת חקירה ממלכתית המתמנה על ידי נשיאת בית המשפט העליון, בראשות שופט, תבטיח את עצמאות החקירה ואת אמון הציבור", הוסיף.

"ראוי להזכיר כי הקריאה לקיים בדיקה על האסון בהר-מירון באמצעות גוף חקירה חיצוני ועצמאי, נשמע מצד גורמים ממשלתיים ציבורים ושונים", כתב והמשיך, "ושאלת עצם הצורך בקיומה של חקירה, לנוכח ממדיו הטרגיים של האסון אינה שנויה במחלוקת ציבורית".

בנוסף, מנדלבליט נימק בכך שתוצאות החקירה יובאו כבר לממשלה הבאה: "הממשלה הנוכחית אומנם תחליט על הקמת החקירה כאמור, הרי שהדעת נותנת את עבודתה תצטרך פרק זמן, שיוביל לך שהדין וחשבון שיערך על ידי יוגש ככה נראה לממשלה הבאה".

 

אביחי מנדלבליט בני גנץ אסון מירון תשפ"א ועדת חקירה ממלכתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד