י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אסון מירון תשפ"א

ישיבת מליאה מיוחדת בעקבות הטרגדיה: נתניהו וגנץ נאמו | צפו

במליאת הכנסת נערכה ישיבה מיוחדת בעקבות האסון הנורא במירון | נתניהו "קל להתלהם ולהתגולל. קשה יותר לחשוק שפתיים. עוד יהיה מקום לוויכוחים ולפולמוסים" | גנץ חידד "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להתפרק לאוטונומיות, שבהן איש הישר בעיניו יעשה"

ישיבת מליאה מיוחדת בעקבות הטרגדיה: נתניהו וגנץ נאמו | צפו
נתניהו במליאה צילום: דוברות המליאה

בישיבת מליאה מיוחדת בעקבות האסון במירון נאמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושותפו החלופי בני גנץ. בדבריו הבהיר נתניהו: "קל להתלהם ולהתגולל. קשה יותר לחשוק שפתיים. עוד יהיה מקום לוויכוחים ולפולמוסים".

בנאומו אמר ראש הממשלה: "חובתנו היסודית היא לבדוק כל היבט של אסון מירון. בתום ימי האבל נבחן בצורה סדורה, מעמיקה ואחראית, את כלל הנושאים שקשורים בהתכנסות בהר, בהווה ובעבר. את ההגעה, את האבטחה, את הכניסה, את היציאה, את פריסת הזמן והכוחות, ומעל לכל את השינויים ההנדסיים הנדרשים באתר, ואת נושא ההפקעה, הניהול והאחריות. נפיק את מלוא הלקחים לעתיד, כדי שאסון כזה לא יחזור על עצמו".

לסיום אמר: "חברי הכנסת, אלו הם ימים של כאב צורב, שאותו אנו מכירים מאסונות לאומיים קודמים. דווקא ברגעים כאלה אנו נדרשים למצות מתוכנו כוחות-נפש של חוסן ואיפוק. קל להתלהם ולהתגולל. קשה יותר לחשוק שפתיים. עוד יהיה מקום לוויכוחים ולפולמוסים. אבל בשעות אלה של אבל לאומי חובה עלינו לעמוד יחד, לחבק את המשפחות, לזכור את הנספים. נעשה זאת ונצמח בעזרת ה' מן האסון. נעשה זאת - ונהיה ראויים לדרך חייהם של הנספים."

בני גנץ נאם אף הוא ואמר: "ראינו את החיילות והחיילים, צוותי הרפואה, זק"א, השוטרים בשטח, והאזרחים שמסביב שהושיטו יד,שבת אחים גם יחד ברע, אבל גם בטוב. כולנו חבים להם חוב גדול ורבים חבים להם את חייהם. כעת, עלינו לגייס את הסולידריות הזו כדי לתקן. את הנעשה אין להשיב, אבל בכוחנו להציל חיים. זוהי משמעותה של אחריות, זוהי משמעותה של מנהיגות".

הוא הוסיף והבהיר: "אין תפקידה של חקירה בהכרח רק למצוא אשמים, אלא חובה לממש את המחויבות שלנו ללמידה מערכתית מתוך האירוע הזה ודומים לו. זו חובה לאומית וזהו צו מוסרי עבור הקורבנות, כך שמותם לא יהיה לשווא. חובתנו להפוך את האסון הלאומי - מנקודת שבר, לנקודת שינוי".

לסיכום אמר: "עבור כולנו, האסון הזה הוא גם קריאה דחופה להחזרתה של הממלכתיות. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להתפרק לאוטונומיות, שבהן איש הישר בעיניו יעשה."

בנימין נתניהו בני גנץ אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד