י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הגיע הזמן לטיפול שורש"

דרעי מתייחס לראשונה לאסון הכבד בהילולה

לראשונה מתייחס היום שר הפנים אריה דרעי לאסון הכבד במירון. בדבריו במליאה הוא אמר כי יתמוך בכל הפעולות שיביאו לרפורמה באתר הציון | דרעי התגונן: "פעילותי הייתה כדי שהגבלות הקורונה, והקורונה בלבד, לא יחולו בשטח הפתוח"

דרעי מתייחס לראשונה לאסון הכבד בהילולה
אריה דרעי במליאה צילום: דוברות המליאה

ארבעה ימים אחרי, שר הפנים, השר אריה דרעי מתייחס לראשון לאסון במירון, וקורא לקיים חקירה, וכן להעביר את האחריות של מתחם קבר הרשב"י מידי גורמים פרטיים לידי הממשלה, שאחת ולתמיד תעשה במקום סדר.

בפתח נאומו אמר דרעי: "הקב״ה נתן לנו מכה קשה וכואבת מאד! שתקתי כמה ימים כדי לסיים את מסע ההלוויות של הרוגי מירון. היום השתתפתי בלווייתו של אחרון ההרוגים באסון, הבחור היקר אברהם דניאל אמבון ז"ל, מארגנטינה, שהוריו היקרים נחתו הבוקר בארץ".

דרעי ציין, "עברתי הרבה בחיים, ראיתי כאב, אסונות ואבדן, אבל אסון נורא כזה, ארבעים וחמישה קדושים וטהורים שמתעלים לשמי מרומים מתוך דבקות ושמחה בהילולת רשב"י בציונו הקדוש זה מעל להשגתנו והבנתנו. זה בבחינת וידום אהרון. אין בפי מילים המסוגלות לתאר את ההלם והטלטלה שעברנו אני אישית וכלל הציבור".

בהתייחסו לחיפוש האשמים, דרעי אמר כי במגזר החרדי, "מאז האסון אנחנו עסוקים רק בשאלה אחת – מה ה' אלוקיך שואל מעימך? מ"ה - כמניין הנספים, על מה עשה ה' לנו ככה? מהו חשבון הנפש האישי והציבורי שאנחנו צריכים לעשות?"

"רבותיי", פנה דרעי לחברי הכנסת, "הימים של לפני ההילולה, היו ימים של התרוממות רוח. הקורונה דעכה, ההגבלות הוסרו, מערכות החינוך חזרו לפעילות וכולנו היינו בתחושה שהימים הקשים מאחורינו וברוך השם, ישראל, מהראשונות בעולם, חוזרת לחיים", שהוא מגיב לטענות כי לו היו הגבלות קורונה לא יהיה אסון, לדבריו, "רצינו לחגוג את יום לג בעומר, שהוא אחד הימים הכי שמחים בלוח השנה היהודי, כמו יציאה מחושך לאור גדול. ההילולה בציון של רבי שמעון, הייתה מבחינתנו שמחה כפולה ומכופלת".

דרעי קרא ב'נאום האחדות' לציבור כולו "בואו ננהג כבוד זה בזה גם כאן בכנסת, ברמה הלאומית וברמה האישית והמשפחתית. בואו נשנה את שיח החרמות וההתקפות. בואו ניתן כבוד גם מול מי שלא מסכים עם דעותיך".

לסיום קרא דרעי לחקירה וכן לשינויים מהותיים במתחם קבר הרשב"י: "האסון הנורא שקרה הוא גזירת שמיים אבל הוא לא פוטר אותנו מבדיקה וחקירה לגבי ההשתדלות שלנו-בני האדם כל אחד לפי תפקידו ואחריותו. הרצון שלי כמי שנמצא בממשלה, בשליחות הציבור הגדול שמגיע למירון ולצערנו הגדול גם נפגע כל כך קשה באסון שם, הוא להבטיח שתתקיים בדיקה וחקירה מקיפה ויסודית כדי להבטיח שחס וחלילה לא יקרו עוד אסונות כאלו".

"יש המון בעיות יסוד שנמשכות כבר עשרות שנים באתר הקדוש של קבר הרשב״י במירון, העובדה שאנחנו, איננו יכולים לעשות כל מה שצריך באתר הרשב"י בגלל בעיות משפטיות, מצב זה חייב להיפסק. הגיע הזמן לטיפול שורש בבעיות יסוד אלו. עלינו לקחת אחריות מלאה על כל המתחם כולל תקצוב ובניית תשתיות מתאימות כפי שראוי לאתר קדוש כמו קבר הרשב"י. אני אתמוך בכל פעולה כזו ואין לי ספק שמרבית הציבור החרדי יברך על כך".

"לצערי", אמר דרעי, "שמעתי שישנם גורמים מסוימים שהחליטו להאשים את הקורבנות עצמם באסון על כך שעלו להר ואת נציגי הציבור כולל אותי על כך שפעלנו לקיים את ההילולא עצמה".

דרעי גם התגונן מפני האשמות שהוטלו כלפיו כי פעל לפתוח את מירון לכל דורש: "אני רוצה להבהיר בצורה הכי ברורה ויעידו על כך כל הגורמים הרשמיים שהשתתפו בהכנות להילולה: כל הפעילות של נציגי הציבור הדתי והחרדי ושלי היו כדי שהגבלות הקורונה, והקורונה בלבד, לא יחולו בשטח הפתוח בדיוק כפי שהמוני עם ישראל חגגו ביום העצמאות לפני כשבוע, וכפי שחוגגים בחופים והפארקים תחת אוויר השמיים".

"ולמרות זאת", ציין, "צריך לזכור שהשנה הגיעו שליש מכמות החוגגים לעומת ההילולה מלפני שנתיים ושלוש. אסור בשום פנים ואופן, לחבר בין הסרת הגבלות הקורונה כפי שקורה בכל הארץ להסרת הגבלות של צפיפות".

אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד