ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
סולידריות יהודית

אסון מירון תשפ"א: הסוכנות היהודית מעניקה סיוע כספי למשפחות

הסוכנות היהודית מעניקה סיוע חירום למשפחות שאיבדו את יקיריהן בהר מירון כדי להקל עליהם בהתארגנות בימי האבל, זאת בזכות התגייסות מהירה של קהילת טורונטו וקרן היסוד למען נפגעי האסון בישראל

אסון מירון תשפ"א: הסוכנות היהודית מעניקה סיוע כספי למשפחות
נרות זיכרון במירון צילום: David Cohen/Flash90

הסוכנות יהודית תעניק מענק חירום למשפחות שאיבדו את יקיריהן באסון הר מירון, זאת בזכות תרומה מיוחדת של הפדרציה היהודית של טורונטו וקרן היסוד שנרתמו לסייע באופן מידי למשפחות של 45 ילדים, נערים וגברים שאיבדו את חייהם בטרגדיה הנוראית.

המענק בגובה של 4,000 ₪ לכל משפחה יועבר לאלמנות שאיבדו בעל באסון ובמקרה של צעירים שלא הספיקו להקים משפחה יועבר כבר בימים הקרובים המענק להורים שאיבדו את בנם. הסיוע המיידי נועד להפגין הזדהות עם הכאב הנורא של מי שאיבדו את היקר להם מכל ולהקל עליהם בהתארגנות בימי האבל הקשים. זהו מפגן נוסף של סולידריות יהודית בהמשך להבעות תמיכה שהתקבלו מאז היוודע דבר האסון מקהילות וארגונים יהודיים בכל רחבי העולם.

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג אמר עם פרסום המיזם: ״לאורך הימים האחרונים לא פסקו להגיע אל הסוכנות היהודית דרישות לשלום הפצועים ותנחומים למשפחות הקורבנות מקהילות יהודיות ברחבי תבל. לצערנו לסוכנות היהודית יש ניסיון רב שנים בליווי בודדים ומשפחות שחוו אסונות וטרגדיות בישראל ובתפוצות וגם הפעם היא מתגייסת ביחד עם הפדרציה היהודית של טורונטו ובאמצעות קרן היסוד לסייע למשפחות הקורבנות באסון הנורא הזה. ביטוי מוחשי לערבות ההדדית ולמושג 'כל ישראל ערבין זה בזה'".

נשיא ומנכ"ל הפדרציה היהודית של טורונטו אדם מינסקי הוסיף ואמר: "כמו ישראלים ויהודים ברחבי העולם, הקהילה היהודית בטורונטו המומה ושבורת לב נוכח אובדן חיי אדם באירוע הנורא. ביום אבל לאומי בישראל, כאשר רבים מתאבלים על אהוביהם ואחרים עדיין מאושפזים בבתי החולים אנו מבקשים לעשות כל שביכולתנו כדי להקל על הנפגעים. הפדרציה היהודית של טורונטו מודה לשותפיה בסוכנות היהודית על ההזדמנות לסייע בשעה קשה זו.

אסון מירון תשפ"א הסוכנות היהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד