י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חתמו בספר הזיכרון

העולם מתייחד עם זכר 45 הרוגי אסון הר מירון

עשרות שגרירים ודיפלומטים זרים הגיעו היום למשרד החוץ לחתום בספר הזיכרון להרוגי האסון בהר מירון | שר החוץ, גבי אשכנזי, הגיע לפגוש את השגרירים והדיפלומטים הזרים והודה להם על החיבוק החם והבעת הסולידריות הרחבה

העולם מתייחד עם זכר 45 הרוגי אסון הר מירון
זירת האסון צילום: דוד כהן, פלאש 90

משעות הבוקר (שני) הגיעו למשרד החוץ עשרות שגרירים ודיפלומטים זרים הגיעו לחתום בספר התנחומים לאסון בהר מירון. שר החוץ, גבי אשכנזי, הגיע לפגוש את השגרירים והדיפלומטים הזרים והודה להם על החיבוק החם והבעת הסולידריות הרחבה.

במהלך סוף השבוע זרמו למשרד החוץ עשרות של אגרות ניחומים מרחבי העולם וממדינות ערביות, ביניהן גם ממדינות עימן אין לישראל יחסים דיפלומטיים. במהלך יום שישי, שוחח שר החוץ עם עמיתיו, מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד, שר החוץ של מרוקו, נאסר בוריטה ושרת החוץ של ספרד, ארנצ'ה גונזלס לאיה. כמו כן קיבל שר החוץ אשכנזי עשרות הודעות טקסט לנייד האישי שלו משרים רבים ברחבי העולם.

בנוסף הגיעו עשרות מסרים לספר התנחומים הווירטואלי שנפתח במשרד. עוד הגיעו, במהלך סוף השבוע, עשרות הודעות תמיכה והבעת צר לנציגויות ישראל בעולם ממנהיגים ואזרחים.

בין המסרים ניתן לציין את דברי האפיפיור פרנסיסקוס ששלח ניחומים לעם בישראל ולמשפחות הקורבנות והקדיש תפילה לקורבנות האסון. שר החוץ גבי אשכנזי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "במהלך סוף השבוע קיבלתי עשרות הודעות ושיחות טלפון משרי חוץ מהעולם והמזרח התיכון, אשר ביקשו להביע הזדהות עם מדינת ישראל, באחד מרגעיה הקשים והטראגיים. רגשי הסולידריות והבעת הצער עם משפחות ההרוגים ואיחולי החלמה לפצועים, מרחבי העולם, לרבות ממדינות עימן אין לנו יחסים דיפלומטיים, מרגשים ומחממים את הלב. בשם כל תושבי מדינת ישראל, אני רוצה להביע את הערכתי העמוקה לכל המדינות אשר הביעו הזדהות ותנחומים".

"משרד החוץ משתתף בצער המשפחות, מאחל החלמה מהירה לפצועים ומבקש לחזק ידי כוחות המשטרה, ההצלה והבריאות, שפעלו מתחילת האירוע לילות כימים להצלת חיי רבבות האנשים שהגיעו להילולה בהר מירון".

אסון מירון תשפ"א משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד