י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נגד סמוטריץ' ביבי ושרה

הקלטות יוצאות דופן של איילת שקד על הזוג נתניהו

הערב נחשפות הקלטות יוצאות דופן של בכירת 'ימינה' איילת שקד בה היא נשמעת מדברת בחופשיות רבה על מחשבותיה בנוגע להרכבת הממשלה. שקד תוקפת את סמוטריץ' וטוענת כי היא ובנט שומעים לרבנים יותר מימנו, ואומרת שאם לא תהיה ברירה היא לא תתנגד לממשלה עם לפיד

הקלטות יוצאות דופן של איילת שקד על הזוג נתניהו
בנימין נתניהו צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כשאנחנו עומדים יממה לתום ימי המנדט שהוקצבו לנתניהו על-ידי נשיא המדינה, ושעות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז בקולו כי הוא מעניק לבנט שנה ראשונה ברוטציה על ראשות הממשלה, עמית סגל חושף במהדורה המרכזית של חדשות 12 הקלטות של השרה לשעבר איילת שקד בהן היא מדברת בפתיחות על ממשלת שינו, ממשלת ימין וכן על נתניהו ורעייתו.

שקד שמסומנת כמתנגדת המרכזית ב'ימינה' לממשלה עם לפיד, משתפת את בני שיחה בהתלבטות הגדולה: ממשלת ימין או ממשלת מרכז-שמאל. ואומרת כי אם לא תהיה ברירה, תלך עם בנט לממשלה עם לפיד ולא תתנגד.

בכירת 'ימינה' גם משתפת בתרגיל שהוביל את שתי המפלגות הגדולות להציע למפלגה צנועה של שבעה מנדטים בלבד, את ראשות הממשלה ראשון.

"בגלל שיש לבנט ממשלה חילופית", נשמעת שקד אומרת בהקלטה, "אז הוא (לפיד) היה מוכן לתת לו שנה וחצי. אחרת בחיים זה לא היה קורה", לדברי שקד "הוא היה לוקח אותנו לעוד בחירות".

שקד מסבירה בקולה כי המהלך של בנט מול גוש השינוי היה הצלה כדי לא להגיע לבחירות נוספות ולדבריה, "אנחנו משלמים על זה מחיר כבד בבייס שלנו". שקד טוענת כי מפלגתה מתנחמת בכך שאם בכל זאת תוקם ממשלת שינוי, הם יוכלו להסביר זאת בפני תומכיהם שלא הייתה ברירה אלא למנוע בחירות נוספות.

עמית סגל מסביר כי כעת הכוונה של שקד היא להביא את המנדט מהנשיא לידי בנט, ובהקלטה היא נשמעת מתחייבת כי אם בנט יקבל את המנדט להרכבת הממשלה בתמיכת הימין, הוא בחיים לא יפזול באותו חודש לשמאל.

לדברי שקד ההצעה של 'ימינה' לליכוד כשהמנדט יהיה בידיהם היא רוטציה על ראשות הממשלה. שנה וחצי בנט ושנתיים וחצי נתניהו.

שקד גם נשמעת מתייחסת בכעס רב ליו"ר 'הציונות הדתית' סמוטריץ' עליו יש לה בטן מלאה. "יש קידוש ה' ויש חילול ה'" לטענתה, "סמוטריץ' הוא הכי לא שומע לרבנים. אני ונפתלי מקשיבים לרבנים הרבה יותר".

"הוא מחשיב את עצמו כל הזמן שהוא מקשיב לרבנים, למרות שאנחנו יודעים שזה לא נכון", כך שקד על סמוטריץ' בהקלטה שנחשפת היום.

שקד גם מתייחסת למאמצים בימין להביא את גדעון סער לממשלה עם הליכוד וללחצים שהופעלו עליו וחושפת כי בליכוד הציעו לכסות לו את החובות.

לדבריה היא משוחחת עם סער מדי יום על הנושא. "כמעט יום כן, יום לא אני יושבת איתו איזו שעה ומנסה ומנסה". שקד אומרת כי "קודם כול הוא צודק. האמת נתניהו צריך ללכת". שקד טוענת כי היא מנסה לשכנע את סער שיבלע עוד קדנציה אחת של נתניהו לאחר שנקצוב את כהונתו.

שקד מתייחסת בהקלטה להלך הרוח של סער וליברמן, שני שונאי נתניהו, ואומרת כי הם מאמינים שנתניהו הוא סכנה אמיתית למדינה. לדבריה, "אנחנו לא חושבים ככה".

שקד גם מבהירה שבאם ייכשלו המאמצים להקמת ממשלת ימין, היא לא תתנגד לממשלה עם לפיד. "אנחנו הכי נשמח אם הוא יכופף את בצלאל". לדבריה "אם הוא ייתן את המנדט לבנט ולא נצליח להרכיב ממשלת ימין בגלל שגדעון וגנץ יתבצרו, אנחנו לא מוכנים ללכת לבחירות, אז נלך לאופציה עם השמאל, וננסה לשכנע את בצלאל לבוא איתנו, כדי שלא נצטרך לקחת את רע"מ".

לדבריה אם באמת חשובה לסמוטריץ' המדינה, הוא אמור להעדיף ממשלה עם העבודה ומרצ העיקר שלא תהיה ממשלה שתבסס על רע"מ.

שקד מזהירה כי בבחירות נוספות השמאל יוכל להשיג עם הערבים 61, דבר שקרה במועד ב' וג' וכעת לאחר שנתניהו הכשיר את הערבים, תקום ממשלה בוודאות. לדבריה הלגיטימציה של נתניהו שהכשיר את הערבים זה "נזק שכבר נעשה".

בני הזוג נתניהו

שקד נשמעת בהקלטה מתייחסת לבני הזוג נתניהו: "בגלל המשפט שלו הוא ילך עוד ימינה. זה הפוך משרון. זה נכון שכל מה שאכפת לו עכשיו זה רק המשפט. חד-משמעית לא אכפת לו מכלום". לדברי שקד היא אמרה לסער, "בגלל שנתניהו צריך ללכת תעשה קואליציה מופרכת כזאת? מה לעשות, הוא קיבל שלושים מנדטים".

שקד טוענת כי נתניהו מפחד ללכת להליך של חנינה ועסקת טיעון בגלל החשש שלו שבסופו של דבר הוא יצטרך להודות באשמה. "הוא הרי אדם מאוד מאוד פרנואיד". ובנוגע לנשיאות, הצעה שהונחה בפני נתניהו מסבירה שקד, "יש לו תאוות שלטון וכוח, הוא ואשתו".

שקד אף מתבטאת נגד בני בזוג נתניהו בצורה קשה ואומרת: " זה כמו הרודנים. כמו דיקטטורים, הם לא מוכנים לזוז". לדבריה, "לנו אין את זה".

 

 

 

 

איילת שקד מפלגת ימינה נפתלי בנט בצלאל סמוטריץ' גדעון סער שרה נתניהו בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד