י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אסון מירון תשפ"א • בלעדי

הנוסעים ביקשו את כספם חזרה: זה הפסק המפתיע שקיבלו

בליל שישי האחרון עם היוודע גודל האסון בהר מירון, הורתה המשטרה לרכבים הפרטיים ולאוטובוסים לחזור אל נקודות היציאה. דייני ביה"ד של הרב קרליץ ישבו ודנו האם חברות התחבורה צריכות להחזיר כסף ללקוחות שלא הגיעו למירון • בלעדי ל'בחדרי חרדים'

הנוסעים ביקשו את כספם חזרה: זה הפסק המפתיע שקיבלו
אוטובוסים צילום: pixabay

בלעדי ל'בחדרי חרדים': עם היוודע דבר האסון הנורא בהר מירון, הורתה המשטרה על סגירת האירוע בהר מירון. ולכל המוני בית ישראל שהיו בדרכם אל הר מירון נתנה ההוראה לסוב על עקבותיהם. רכבים פרטיים ואוטובוסים, כולם קיבלו הוראה ממשטרת ישראל לחזור אל נקודות היציאה.

כתוצאה מכך הגיעו רבים על נציגי חברת נתיבות חסד, וביקשו לקבל החזר על כסף הנסיעה. לדבריהם, הם שילמו על כרטיס נסיעה למירון הלוך וחזור, והם לא קיבלו את התמורה עבור זה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' סיפר נציג חברת 'נתיבות חסד' כי לאור הבקשות שהגיעו אליו, הוא נפנה אל בית הדין של הרב קרליץ בעיר בני ברק, לשאול בדין תורה מה הדין.

בבית הדין ישבו הדיינים הגר"י סילמן והגר"ש רוזנברג והגר"י פרבשטיין ולאחר דיון מעמיק הם פסקו כי אין הדבר שווה בכל רוכשי הכרטיסים. 

על פי פסק הדין, אלו שהגיעו עד איזור מירון, צומת חנניה וכדו' אינם צריכים לקבל החזר. ואלו שהגיעו רק עד אזור נתניה יקנעם וזכרון יעקב על חברת נתיבות חסד להשיב להם שליש מדמי כרטיס הנסיעה למירון.

"למרות שמדובר כאן ב'כח עליון' שמנע את הנסיעה, הלכנו לבית הדין לדעת מה הדין, ולקיים את הפסק. אנחנו אמנם סופגים נזק גדול. אז ישנם כאלו המבינים את הסיטואציה ומוותרים. אלו שלא, יקבלו את שליש הדמים כפי פסק בית הדין" הבהירו בנתיבות חסד.

 

 

אסון מירון תשפ"א בית הדין מקומות ואתרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד