י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"האברך הגוי"

המשפחות שבורות • ילדים ייאלצו לערוך בדיקה לכשרות המילה

כשבוע וחצי לאחר ש'בחדרי חרדים' טלטל את העולם החרדי בחשיפה על משפחה שחיה כחרדית בירושלים והאב, אף שימש כסופר סת"ם, אולם הוא בכלל גוי נוצרי ומיסיונר | מתבררות שתי בעיות נוספות הנובעות מאותו סיפור, קבורת רעייתו בחלקה יהודית והטפת דם לאלה שמל אותם

המשפחות שבורות • ילדים ייאלצו לערוך בדיקה לכשרות המילה
ילדים חרדים, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

שלוש משפחות חרדיות, שנזקקו לשירותיו של המיסיונר שהתחזה לחרדי ונחשף ב'בחדרי חרדים', נאלצו לבצע ברית מילה מחדש לילדיהם בני ה-8, כמו כן משפחות נפטרים דורשות להוציא את הנפטרת שנקברה כיהודיה בחלקת חרדים, שבדיעבד התגלתה כגויה גמורה.

לאור הסיפור שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', על משפחה כביכול חרדית שהתגוררה בגבעה הצרפתית בירושלים, והתגלתה כלא יהודיה, בני המשפחה עזבו את השכונה לאחר הפרסום.

ילדיהם למדו בתלמודי תורה ובבתי ספר חרדיים, אך הילדים עזבו את השכונה. אם המשפחה הלכה לעולמה ממחלת הסרטן, והיא נטמנה בהר המנוחות בירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כעת, כי אנשים שרכשו חלקת קבר בסמוך לאם הגויה שנקברה במקום, דורשות להוציאה מהמקום ולהעבירה למקום אחר, תקציב לדבר יש, מספר גבירים הודיעו כי הם יממנו את ההעברה, המשפחות דורשות להוציא את המנוחה, או לתת להן חלקת קבר אחרת. עוד עולה מהסיפור הבלתי נתפס, כי משפחות שכבר קברו שם בני משפחה, דורשות גם הן את אותו הדבר, להוציא את המנוחה לאלתר מן המקום.

עוד בנושא:

הלם בקהילה החרדית בירושלים: סופר הסת"ם התגלה כגוי מיסיונר

"הילדים היו שותפים בכל המשחק" | כך נחשפה משפחת "האברך" הגוי

חשיפת 'בחדרי': זהותו של הגוי שהתחזה לאברך הייתה ידועה זה שנים

פרשת האברך הגוי: "אני אחיין של 'בבא סאלי' וצאצא האר"י הקדוש"

בית הדין ביטל את הוכחת היהדות של המיסיונר

בתוך כך, מתברר ל'בחדרי חרדים' עוד השלכה קשה בעקבות אותו מיסיונר. מתברר כי האיש שהתחזה לרב חרדי, ביצע בשנים האחרונות בריתות מילה לכמה וכמה ילדים חרדיים, ועכשיו הם נאצלים לעבור שוב ברית מילה. הרב טוביה סינגר מירושלים, המתמחה בסיוע של הוצאת יהודים שהגיעו רח"ל לכנסיות, מטפל באותן משפחות. ומלווה אותן בימים הקשים הללו.

הרב טוביה סינגר.

הרב סינגר עומד בראש מערכת הסברה יהודית, ומתחזק חשבון יוטיוב מאד פופולרי, השיעורים שלו מגיעים למאות אלפי צפיות, והוא עוזר לאנשים שנלכדים ברשת מסיונרית לצאת ממנה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', מספר הרב סינגר: "אני מכיר לפחות שלושה מקרים, אחד מהם כבר עשה ברית מילה מחדש, שניים האחרים קורים בימים אלה, אני יודע על עוד מקרים, ואני מנסה להגיע לאותן משפחות, כדי להסביר להן את המצב". הרב טוביה אומר כי ברית מילה מחדש מתבצעת על ידי פריעת דם מחדש.

שאנון סוזן, מארגון 'בינינו', מי שעומדת מאחורי חשיפת מיסיונרים ברשתות החברתיות, אומרת גם היא ל'בחדרי חרדים' כי המצב בקהילות החרדיות בעייתי, "בגלל שהן בלי אינטרנט, הן לא יודעות ממי להיזהר, ולכן אנחנו עושים מאמצים גדולים לגלות את המיסיונרים בתחפושת חרדית, המיסיונרים יודעים כי החרדים בלי אינטרנט, ומנצלים את המצב".

ברית מילה מיסיונרים נצרות האברך הגוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד