ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

אברהם הירשזון שם כיפה, לומד תורה ומתחזק בכלא

שר האוצר לשעבר, שהורשע ונידון לחמש וחצי שנות מאסר, לומד תורה, שם כיפה, שומר שבת ומתקרב לדת • אחד האסירים: הירשזון כמעט לא יוצא מבית המדרש ונמצא בקשר אינטנסיבי עם הרב יצחק דוד גרוסמן

הירשזון במדי אסיר. מתוך שער 'ידיעות אחרונות'
הירשזון במדי אסיר. מתוך שער 'ידיעות אחרונות'

הוא כלוא לבדו בחדר עם נוף מרהיב, בחר שלא לעבוד, מקפיד לישון צהרים ולהתעמל, השיל 20 ק"ג בדיאטה, אך העיקר, משתתף בכל יום בשיעורי תורה ומתחזק ביהדות במהלך שהותו בכלא. השר אברהם הירשזון, איש הציבור הבכיר ביותר שהורשע בישראל, מתמודד עם החיים מאחורי הסורגים.

תזכורת: שר האוצר לשעבר הורשע בגניבת כשני מיליון שקלים מקופת הסתדרות העובדים הלאומית, שבראשה עמד. הוא קיבל את הכסף מידי חודש במעטפה שהגיעה באמצעות שליח. בית המשפט גזר עליו חמש וחצי שנות מאסר בפועל, העונש החמור ביותר שהוטל על אישיות ציבורית עד היום בישראל.

בכתבת שער במוסף '7 ימים' של העיתון 'ידיעות אחרונות' מתפרסם סדר יומו החדש של הירשזון. את עיקר הנחמה הוא מוצא במדרשת התורה שבכלא. "אין יום בלי נוכחות קבועה שלו שם", מספר אחד האסירים, "הירשזון מבלה שם כמה שעות טובות בכל יום".

"הוא שם כיפה על הראש, מתפלל וגם לומד. הוא משתתף בהרצאות, קורא המון בספרי קודש ולומד שיעורי יהדות", מוסר המקורב להירשזון, "הירשזון נמצא בקשר אינטנסיבי עם הרב יצחק דוד גרוסמן המעביר שיעורי תורה בכלא, וגם נשאר בסופם לשיחות אישיות עם האסירים. הוא סיפר לי שהם מקיימים ביניהם הרבה שיחות על יהדות.

"לפני הכלא הירשזון לא הקפיד כלל על קיום מצוות, על שמירת כשרות וכו'. אחרי שאשתו נפטרה, הוא עשה קידוש עם הבנים בכל ליל שבת. הוא ממשיך עם זה בכלא וזה מתגבר".

גם מי שהיה יועצו התקשורתי נחשף לעניין ואומר כי הירשזון מבלה הרבה במדרשה, קורא ומצטט פסוקים וקטעי משניות.

"הוא הפך לסופר מאמין וגם לשומר שבת. העניין הזה והביקורים של המשפחה, הם שמחזיקים ומחזקים אותו שם", אומר עידו הר טוב.

גם הרב גרוסמן מספר על כך: "הוא אמר לי שהוא מאמין באלוקים מאה אחוז. הוא עדיין לא עם פיאות, אבל הוא מתחזק. אני נותן שם שיעורים אחת לשבוע שבועיים והירשזון משתתף בכולם, מתערב ושואל לעניין".

לפי הרב גרוסמן, יש להירשזון תפקיד נוסף: "בנוסף ללימודים, הירשזון הפך לקצין הת"ש של האסירים. כל אסיר בכלא נמצא במצוקה נפשית, הוא דואג להם ואומר: אני אביא אותך לרב גרוסמן שתקבל ממנו ברכה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד