י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הסכם: אוטובסי 'אגד' לא יכנסו למאה שערים

הסכם בין 'אגד' ל'עדה החרדית': 'אגד' תפסיק את שירותיה בתוך שכונת מאה שערים, בשל התנכלויות תושבים לאוטובוסים • הוגשה בקשה רשמית למשרד התחבורה: תאשרו לא להכניס אוטובוסים לשכונה

גרפטי שנכתב על אוטובוס אגד במאה שערים. צילום: חדשות 24
גרפטי שנכתב על אוטובוס אגד במאה שערים. צילום: חדשות 24

לפני כחודשיים חשפנו כאן, באתר ב'בחדרי חרדים', על כוונת חברת האוטובוסים המובילה בארץ ובציבור חרדי - 'אגד', להפסיק את שירותיה בשכונת מאה שערים. זאת, בשל התנכלויות תושבים בשכונה לאוטובוסים של החברה.

בשבוע שעבר עלתה ההצעה בפעם הראשונה בישיבת אגף התחבורה ולפיתוח תשתיות בעיריית ירושלים על ידי מנהל התנועה באגד ירושלים, חגי יציב. ההצעה עלתה לאחר שאנשי אגד הגיעו להסכמה עם נציגי 'העדה החרדית'.

על פי ההסכם, האוטובוסים לא יחלפו יותר בתוך רחובות השכונה, אלא רק ברחובות הסמוכים והסובבים אותה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לאגד יש הנחיות ברורות ממשטרת ישראל, לפיהן כבר מספר חודשים שנהגי החברה, ברוב הקווים, נמנעים מלהיכנס אל רחובות השכונה. זאת, באופן לא רשמי, עד להודעה חדשה.

בבקשת חברת אגד ידונו בכירים במשרד התחבורה, הגוף היחיד שיכול לאשר מהלך שכזה.

כזכור, דרישת אגד באה על רקע התפרעויות תושבי מאה שערים נגד הנהגים והאוטובוסים. לטענת התושבים, החברה מחללת שבת ועל גבי האוטובוסים מתנוססות פרסומות שחץ שאין מקומן בשכונה.

לפני כחודשיים הגיב דובר אגד, רון רוטנר, ל'בחדרי חרדים': "לא יכול להימשך מצב עגום שכזה, בו הנהגים והנוסעים של אגד יהיו בסכנת חיים בגלל קבוצת מיעוט, שמחליטה ללא כל סיבה מיוחדת להתפרע נגד רכוש שהוא של המדינה".

עוד אמר רוטנר: "הפרסומות שמתנוססות על האוטובוסים הן לא פרסומות שחץ, אלא פרסומות רגילות שמתאימות אף לעין של הציבור החרדי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד