ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024

רעידת אדמה בלייקווד • הגביר הידוע נעצר בחשד לעוקץ במאות מיליוני דולר

טלטלה ופחד בקהיליה העסקית החרדית בישראל ובעולם: חוקרי ה-FBI פשטו הבוקר על ביתו של איש-עסקים חרדי מוכר בעולם היהודי ועצרו אותו, יחד עם עוזרו האישי • האם 'פרשת דיל' עומדת להתגמד אל מול 'פרשת לייקווד'? • אנשי עסקים: "הוא נהג בשיטת מיידוף" • שכניו: ההר יוליד עכבר • ואיך כל זה קשור ל'פרשת הולילנד'

המעצר הדרמטי, הבוקר
המעצר הדרמטי, הבוקר

תשכחו מכל מה שהכרתם עד כה. הסיפור עליו תקראו בשורות הבאות, הנכתב בזהירות המתבקשת, צפוי לעורר סערה של ממש במאות (!) מוסדות תורה, בישראל ובעולם. הוא צפוי גם להכניס את הקהילה העסקית, בעיקר זו החרדית, להלם ממנו יתקשו אנשי עסקים להתאושש בעתיד הנראה לעין.

זה קרה בשעות הבוקר המוקדמות, בעיר התורנית לייקווד שבניו-ג'רזי. חוקרי אף. בי. איי. הגיעו לביתם של שניים מעמודי התווך של הקהילה החרדית בעיר, ולקחו אותם למעצר. הסיבה: חשד לעוקץ במאות מליוני דולרים.

השניים, אלי וינשטיין ועוזרו י.פ, מוכרים היטב לכל איש עסקים מתחיל בקהילה החרדית, אך לא פחות מכך - בכל מוסד מתחיל.

בשנים האחרונות הוזיל אלי וינשטיין מכיסו עשרות מיליוני דולרים לצדקה עבור מוסדות תורה וחסד בכל רחבי העולם. כל ראש ישיבה מכיר את ביתו המרווח שבלייקווד, כמו גם את משרדיו המפוארים שמוקמו במנהטן. חלק ניכר מיומו הוקדש לפעילות צדקה וחסד, והוא קיבל לצד ראשי ישיבות כל נדכא ומסכן.

אלי, בשנות ה-30 המאוחרות לחייו, נחשב לילד פלא בקהילה העסקית. מגיל צעיר הוא החל לעסוק בנדל"ן, וראה חייל בעסקיו. מהר מאוד הפך לאחד הגבירים הידועים בארצות-הברית, וגרף בעסקאות מפולפלות סכומי עתק.

אלא שלפני כשנה, הועם זוהרו. תביעות משפטיות החלו לזרום מכל רחבי העולם. כמה אילי-הון מאירופה, שהשקיעו אצלו סכומים העולים על עשרות מיליוני דולרים, טענו כי הונה אותם, ותבעו את כספם בחזרה. גם בישראל טענו לא מעט אנשים כי הוא חייב להם סכומי עתק, ונראה היה כי הגלגל הולך ומתהפך.

בתקופה האחרונה, החלו לזרום השמועות כי הגביר הסתבך בעסקאות ענק, והפיל אחריו עשרות משקיעים, שהפקידו בידי הזהב שלו את מיטב כספם. לאחרונה אף עלה שמו כמי שרצה לקנות את מתחם הולילנד, יוזמה שלא צלחה לבסוף. השמועות ידעו לספר כי אנשי אמונו בארץ הוזמנו לחקירות משטרה, על מנת לברר על מה ולמה נכשלה העסקה.

הבוקר, כאמור, הגיעו חוקרי האף. בי. איי. ולקחו אותו יחד עם איש אמונו, למעצר. בארצות הברית מדברות השמועות על נפילה של מאות מיליוני דולרים. השיטה, אומרים יודעי דבר, הייתה 'שיטת מיידוף'. אלה טוענים כי כלל לא השקיע את הכספים שהופקדו בידיו.

מנהלי מוסדות שקיבלו את הבשורה בשעה האחרונה, נמצאים בהלם מוחלט. ישיבות רבות תכננו את התקציב השנתי על סמך תרומותיו הנדיבות של אלי, וכעת הם מוטצאים עצמם בפני שוקת שבורה של ממש.

את המכה האמיתית קיבלו אנשי העסקים שעבדו איתו בצמוד, שעל פי ההערכות איבדו את כל הונם.

גורמים בליקווד עמם שוחחנו טוענים בתוקף, כי עוד נראה שההר הוליד עכבר. לטענתם, המעצר נובע בעקבות מידע שהעבירו אנשי עסקים שהסתכסכו עמו בתקופה האחרונה, ואלה מיהרו לאף. בי. איי עם טענות שקריות וחסרות כל בסיס.

כך או כך, אין כל ספק שמדובר בדרמה שתרעיד עוד זמן רב את הציבור החרדי בארץ ובעולם.

אנו נמשיך לעקוב ולדווח.









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד