י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הלנו או לצרינו

רב בציונות הדתית תוקף: "במחנה החרדי יש תרבות דחיפות"

הרב עמיחי גורדין, מהמגזר הדתי-לאומי טוען כי מה שהרג את הקורבנות במירון הוא "התרבות" של החרדים: "בתוך המחנה החרדי יש תרבות של דחיפות באירועים המוניים" | בנוסף כתב כי עד שלא יפסקו בדחיפות צריך "להימנע מלהגיע לאירועים המוניים כאלו"

רב בציונות הדתית תוקף: "במחנה החרדי יש תרבות דחיפות"
רבבות במירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

פחות משבוע מאז האירוע הקשה בהילולת רבי שמעון בר יוחאי, ואתמול (שני) אחד מהרבנים בציונות הדתית, הרב עמיחי גורדין, כתב כי מה שגרם למוות המיותר הוא תרבות הדחיפות של במגזר החרדי.

"לא ברק משמים, לא מחבל צמא דם, לא שריפת יער ולא קריסת מבנה", פתח הרב גורדין בפוסט בפייסבוק והמשיך, "מה שהרג את אחינו במירון היו הדחיפות. דחיפות חזקות שלא הגיעו כתוצאה מניסיון להיחלץ משריפה חלילה, אלא כחלק מתרבות של דחיפות".

הרב הוסיף: "האמת צריכה להיאמר. בתוך המחנה החרדי יש תרבות של דחיפות באירועים המוניים. דחיפות כוחניות ומאסיביות. לא אשכח את הדחיפות שחוויתי אישית עם שני ילדי בהלוויה של הרב עובדיה זצ"ל כשהתקרבה המיטה לאזור בו היינו".

"איני אומר זאת מתוך מטרה לנגח את אחינו החרדים, אוהב אני את הציבור החרדי אהבת אמת ויודע היטב כמה דברים טובים עלינו ללמוד מהמגזר החרדי. אני אומר זאת כדי להציל נפשות", הוסיף.

"הדחיפות הללו כבר הביאו לפטירתם של שני אברכים בהלוויה של הרב וואזנר זצ"ל. וגם אז פחדנו לדבר על הדחיפות ודיברנו על כוחות ההצלה ועל המשטרה ועל כל מיני אשמים. רק על הדוחפים לא דיברנו", טען.

עוד הוסיף: "צריך לבדוק מי מהגורמים הממונים שגה, וצריך לבדוק ולוודא שדבר כזה לא יקרה. אבל כל עוד תרבות הדחיפות תימשך לא ניתן יהיה למנוע אסונות מעין אלו. דחיפות הורגות. לפני שבע שנים קברנו שני נפטרים, היום אנו קוברים עשרות. צריך לשים לזה סוף".

"עד היום הייתי מאוד גאה בכך שלקחתי את ילדי להלוויתו של גדול הדור, הרב עובדיה יוסף זצ"ל", נזכר והמשיך, "שמחתי שילדיי זכו לחלוק כבוד אחרון לאחד מגדולי התורה שצמחו לעם ישראל במאות השנים האחרונות. היום אני מכה על חטא. צדקתי שלקחתי אותם להלוויה, שגיתי כשהתקרבתי למסלול המיטה".

"אסור לאדם לסכן עצמו ובוודאי לא את ילדיו, גם לא בשביל סיבות רוחניות גדולות. לא הייתי צריך להיות במסלול ההלוויה, הייתי צריך לשמור מרחק בטוח של כמה מאות מטרים משם. סיכנתי לחינם את ילדי. עד שלא יפסקו הדחיפות הללו, עלינו להימנע מלהגיע לאירועים המוניים כאלו. לא בכל יום מתרחש ניסא", סיכם.

אסון מירון תשפ"א הצינות הדתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד