ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
נקודה של אור

מרגש: כך תושבי טבריה סייעו לנפגעי אסון מירון

חסד בטבריה: לאחר האסון הנורא שהתרחש במירון בסוף השבוע, פונו לא מעט פצועים לבית החולים פוריה בטבריה • תושבים חרדים משכונת נוף כנרת בטבריה, נרתמו למען הפצועים ולמען המשפחות בשעתם הקשה

מרגש: כך תושבי טבריה סייעו לנפגעי אסון מירון
ערבות הדדית בטבריה צילום: Chen Leopold/Flash 90

ההתחרדות בשכונות טבריה, נותנת את אותותיה המופתיים. לאחר שנים בהן היה שיממון יחסי בכל הנוגע למגורים חרדיים בעיר, בימים אלו נמצאת תנופת הדיור החרדי בשיאה וניתן לחוש במשב הרוח של החסד, הנתינה והדאגה ששבה לעיר הצפונית, יחד עם המעבר ההמוני של חרדים מאזור המרכז ומשכונות לוויין חרדיות אל השכונות הטבריניות המתחרדות.

אחד מהסימנים המבורכים של התופעה המדוברת, הוא העזרה ההדדית שבאה לידי ביטוי באספקטים רבים בחיים הקהילתיים שנוצרו במקום. אולם בסוף השבוע, הערבות ההדדית הגיעה לשיאה.

לאחר האסון המחריד שהתרחש בציון הרשב"י, רבים מהפצועים פונו לבית החולים פוריה בטבריה. תושבי שכונת נוף כנרת, שהפכה להיות שכונת הדגל החרדית בטבריה, סייעו למשפחות הנפגעים, כשהם מארחים אותן בביתם ומעניקים לנפגעים סיוע אלמנטרי הכולל ביגוד, מזון ואף סיוע נפשי, שהיה נחוץ ביותר לרבים אשר חוו טראומה קשה והיו זקוקים לאוזן קשבת, על מנת לפרוק אשר על ליבם.

כמו כן, בשעות הפאניקה הקשות, תושבים רבים ירדו לשטח וסייעו לאתר נעדרים ועזרו למשפחות למצוא את יקירהם בבתי החולים השונים.

בעבר חרדים ששהו בבית החולים האזורי, נאלצו להתמודד עם אתגרי כשרות ואירוח לשבת. הסיוע ההמוני שנרשם בסוף השבוע, הוא בשורה של ממש שמהווה עוד אור חיובי קטן, שניתן לצפות בו מבעד לטרגדיה הנוראית שחווה עם ישראל.

שכונת נוף כנרת טבריה אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד